Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
1 21 22 23
28-05-2016 17:26
Kruijswijk 4e
28-05-2016 17:26
ongelooflijk wat een giro
28-05-2016 17:27
Steven met zijn gebroken rib lost Chaves nog.
28-05-2016 17:27
Kruijswijk de hele grote verliezer.
28-05-2016 17:27
Gadverdamme
28-05-2016 17:28
Wat een anti-climax voor de niet neutrale kijker.
28-05-2016 17:28
Kruijswijk gewoon goed
28-05-2016 17:28
Vino erbij. Vervelend beeld.
28-05-2016 17:29
respect stevie. gestreden voor elke seconde
28-05-2016 17:30
Prachtig gestreden Nibali, Valverde (ook jongens!!!) en als winnaars eruit gekomen, Chaves en Kruiswijk ook prachtig gestreden maar de verliezers. 1 ding is duidelijk: was Kruiswijk niet gevallen dan had ie 100% zeker geen 3 minuten ingeleverd.
28-05-2016 17:30
Jammer dat hij Valverde niet kon volgen, maar gisteren is hij van het podium gevallen. Vandaag gewoon heel knap. Nu rusten en richten op de Vuelta.
28-05-2016 17:32
Duitsland europees kampioen voetbal worden op een ek zonder Nederland is zelfs nog 1000 keer minder erg dan op de laatste dag Giro Nibali over Chaves en Valverde over Kruijswijk pffff bah bah BAH
28-05-2016 17:32
Love you krijswijk we will never forget
28-05-2016 17:32
De dopingploeg wint, heel heel erg jammer!!!
28-05-2016 17:34
Bewondering voor Kruijswijk maar hij verliest hier gewoon alles. Het is knetterhard en de gifbeker is de smerigste die er ooit is gebrouwen. Wat boven hem eindigt kan niet anders toegeven dat ze onwijs geluk gehad hebben. Maar dat zullen ze waarschijnlijk niet zo snel zeggen. Valverde staat morgen op het podium te lachen en zal zeggen dat missie geslaagd is. Hier zal nog lang over gesproken worden want dit is de boeken ingegaan als de giro die Kruijswijk verloor en daarna nooit meer won. Want ik geloof er eigenlijk niet in dat een NDl nog ooit zoveel kansen krijgt als nu. Er is een groepje renners dat altijd voor de winst in een ronde kan en zal gaan. Die zijn van buiten categorie. Alleen als die minder zijn of pech hebben zou een Kruijswijk, Mollema, Poels, Dumoulin en Gesink ooit een keer een ronde kunnen winnen.
28-05-2016 17:37
Niets meer dan respect voor kruijswijk en LottoNL-Jumbo, ze hebben deze Giro meer dan gekleurd en gevochten voor wat ze waard waren. Helaas geen podium, maar wel een 4e plaats met een gebroken rib. Helden!!
28-05-2016 17:54
Knap !
1 21 22 23

Om te reageren moet je ingelogd zijn.