Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
1 8 9 10 11 12 23
28-05-2016 15:10
Tak! Buitenblad erop bij Nieve
28-05-2016 15:10
Dit bericht is verwijderd
28-05-2016 15:11
Volgens mij moet Kruiswijk gewoon demarreren nu. Valverde lijkt het echt zwaar te hebben...
28-05-2016 15:12
Die gedachten over waarom Valverde zijn ploegmaat(s) op kop zet, dat zullen de concurrenten toch ook denken?
Meestal zitten renners ongeveer in volgorde van klassement in zo'n groep, maar Nibali en Chaves kiezen een paar rijen verder te zitten.
28-05-2016 15:13
"Een krant die deugd doet, waar vind je die nog?"

José de Cauwer is nog steeds in topvorm
28-05-2016 15:14
Valverde zet zijn gabbers op kop omdat hij poept voor boven de 2000, gelukkig gaan we er straks weer een stukje boven. Dat er nog niet aangevallen wordt begrijp ik wel.
28-05-2016 15:15
Dit bericht is verwijderd
28-05-2016 15:15
Wat een saaie etappe tot nu toe zeg. Maar wel gunstig voor Kruijswijk. Maximaal 4e wordt ie.
28-05-2016 15:16
Ik schakelde net in op zoek naar een roze Kruijswijk. Weer dubbel pijnlijk.
28-05-2016 15:17
@ Thijs
ik zit ook te genieten van hem.
Eerder deze week:
Renaat: Er is deze week wat discussie over crank-lengtes 172.5 of 175
Kun je ons eens uitleggen wat het verschil is ??
José : ja 2.5 mm
28-05-2016 15:17
Battaglin hoopt ook vuelta te rijden met ritwinst als doel.
28-05-2016 15:18
Wat zijn we hier toch altijd gebrand op alvast conclusies droppen als eerste om later maar gelijk hebben ..? Nog 4 mannen kunnen deze giro winnen, zo is het.
28-05-2016 15:19
@kk
Van mij mag je het nog 100 keer benoemen. Wat een karakter! Eerlijk is eerlijk, na de beelden van gisteren had ik niet eens verwacht dat hij de eerste berg over zou komen. Pijnlijk einde van de ronde voor hem maar er liggen echt mogelijkheden in de toekomst.

Tsjonge, iedereen kijkt naar Kelderman en Gesink maar Dumoulin en Kruijswijk hebben fantastisch wielrennen laten zien de laatste twee rondes.
28-05-2016 15:19
Keizer kan toch veel beter klimmen dan hij meestal laat zien. Doet nu echt bere werk. Jammer dat Battaglin er vandaag niet bij is. Wel weer goed dat Roglic hersteld is. Heb het gevoel dat Kruijswijk lekker gaat vlammen vandaag
28-05-2016 15:19
Die Kruijswijk is ook opvallend goed na zijn medische test gisteren. ;)
28-05-2016 15:19
Kruijswijk goed, of zal schijn bedriegen?
28-05-2016 15:19
Wat een baas zeg! Hij rijdt echt goed tot op heden. Zou het dan toch nog?
28-05-2016 15:20
@123
Laten we het hopen :)!
28-05-2016 15:20
Kruijswijk reageert makkelijk. Zijn knechten helaas weg
28-05-2016 15:21
@ 123

Haha ik durfde hem niet te maken.

Tinkoff versnelt en Kruijswijk springt echt alsof er niks aan de hand is op het wiel... Oh oh oh ik durf te hopen, en ook weer niet.
28-05-2016 15:21
Basta komt terug
28-05-2016 15:21
[i]Edit redactie: Insinuaties mogen in het daarvoor bestemde forumtopic[/i]
28-05-2016 15:22
Zit nog tlj verderop in peloton volgens mij.
28-05-2016 15:22
Als Kruijswijk durft hij niet aan te vallen. dan begint iedereen hem meteen te beschuldigen!
28-05-2016 15:22
Kruijswijk heeft dezelfde kuur gehad als Nibali :p
1 8 9 10 11 12 23

Om te reageren moet je ingelogd zijn.