Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
1 5 6 7 8 9 23
28-05-2016 14:29
@Bertvd

“We hebben geen drie man die dat kunnen”, zegt Addy Engels voor de NOS camera; hij rept geen woord over dat er geen toestemming van het peloton zou zijn. “Als er een groep na 20/30 km was weggereden was Roglic zeker meegeweest”, vervolgt hij.

http://nos.nl/video/2107666-engels-er-moeten-speciale-dingen-gebeuren.html
28-05-2016 14:30
[i]Edit redactie: On-topic aub![/i]
28-05-2016 14:32
Vamos! :)
28-05-2016 14:32
KRUIJSWIJK HELD! Rijdt makkelijk naar voren
28-05-2016 14:33
Wat een sukkels trouwens bij Sporza. RvB is afgelast, snel naar de Giro! Maar nee, eindeloos interviews uitzenden.
28-05-2016 14:33
Wat is dit toch voor regie?
28-05-2016 14:33
Kruijswijk wordt gelijk goed naar voren geschoven toen Movistar de kop nam
28-05-2016 14:35
wat een mooie rit!
28-05-2016 14:35
Gaat volgens mij wel goed met Kruijswijk!
28-05-2016 14:35
Dit bericht is verwijderd
28-05-2016 14:36
Wanneer beginnen ze nu eens op de Belg dan zijn van die irritante maar begrijpelijke reclames af. Plus José de Cauwer!
28-05-2016 14:36
@ jacco van stierop: dat zou Richard Plugge gezegd hebben
28-05-2016 14:37
Oh nee hè Kruijswijk. Wat je me in godsnaam aan!

Nu krijg ik weer hoop, ogh mijn arme hart.
28-05-2016 14:37
Het zal afwachten zijn wat Kruijswijk kan als de toppers van het klassement aanvallen, dat is een stuk zwaarder dan een paar knechten met een beetje tempo.
28-05-2016 14:37
2 Lottos er nog bij
28-05-2016 14:37
@Voigt, morgen regen jonguhhhh. Geen probleem verstappen gewoon podium!!
28-05-2016 14:38
Volgens mij zie ik zelfs nog meer dan 2 Lottod
28-05-2016 14:39
Kruijswijk ziet er toch wel oke uit, die versnelling toen Movistar het tempo verhoogde zag er goed uit. Hij is zeker niet slecht. Het zal toch niet he........hopen......
28-05-2016 14:40
Dit bericht is verwijderd
28-05-2016 14:40
Gevecht Movistar - Kruijswijk nu voor het podium gaande..
28-05-2016 14:40
Kruijswijk zit al wel behoorlijk met z'n mond open, dat was de vorige bergetappes rond deze fase nog niet. Maar het is in ieder geval goed dat hij er nog bij zit!
28-05-2016 14:40
Hee Voigt is weer terug. Raketjvuistje nog gesproken na de tijdrit?
28-05-2016 14:41
Kruijswijk zit er gewoon nog makkelijk bij
28-05-2016 14:41
Hoe je het ook draait of keert, het is de organisatie en de renners wel gelukt om de spanning tot de laatste dag te bewaren, hulde!
28-05-2016 14:41
Pozzo gelost, aldus de Rai.
1 5 6 7 8 9 23

Om te reageren moet je ingelogd zijn.