Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
28-05-2016 16:21
Nibali last van hartritme stoornissen, heeft 3 maitresses schijnt, bloed kruipt......
28-05-2016 16:22
@NairoQ
Net zo weinig als aan jouw reactie daarop...
28-05-2016 16:22
Ik vind het vreemd dat Astana nog niets probeert. Zo'n sterke ploeg dan moet je daar toch gebruik van maken.
28-05-2016 16:22
Pirazzi-bashen kan ook wel ophouden. Hij staat 18e, perfect normaal dat hij een poging wil wagen om tot een eventuele 14e plek te klimmen. Nothing to lose, weet je wel.
28-05-2016 16:22
Och Nairo mensen mogen toch hopen. Behalve als jij zo een Belg bent die hoopt dat Kruijswijk niet wint, omdat Van den Broeck al jaren niks presteert. Ja ik weet dat veel Belgen wel voor Kruijswijk zijn
28-05-2016 16:24
+ de moraal en zelf vertrouwen van kruisie is waarschijnlijk veel hoger en beter omdat hij weet dat hij ook de beste klimmer was 3 weken lang
28-05-2016 16:25
@jerteg
Wat heeft VDB daar nou mee te maken? :p
28-05-2016 16:25
Die Pirazzi is door Nibali ingehuurd.....
28-05-2016 16:25
@krypton
Oh de ironie.

On: Atapuma momenteel zelfs nog uitzicht op een 9e plek, zou helemaal mooi zijn.
28-05-2016 16:26
Kruijswijl gaat de giro nog winnen zo
28-05-2016 16:26
Het is bijna telaat om te gaan voor Kruijswijk, als hij het nu niet doet kan hij beter gaan volgen.
28-05-2016 16:26
Als ik zo lees dat Chaves, Nibali, Kruijswijk en Valverde slecht zijn, dan moet Majka gewoon voor roze aanvallen.
28-05-2016 16:26
Ik zit hier ook in de trein met mijn bakje hoemoes en een banaantje. Come on Steven. Zo dadelijk keihard over tutti pazzi per piranha heen die hem gisteren totaal doelloos het leven zuur maakte.
28-05-2016 16:26
Kruijswijk ga aub Nibali en Chaves zien er echt niet goed uit.
28-05-2016 16:27
Het is ronduit retespannend. Hoop jaagt het hart op.
28-05-2016 16:27
Mensen het is 1.05 op Chaves en 0.20 op Nibali. Ik denk dat hij niet beter kan anders was hij al gegaan.
28-05-2016 16:27
Weet iemand hoe die afdaling is?
28-05-2016 16:27
Er wordt toch niet verwacht nu dat Kruijswijk gaat aanvallen?
28-05-2016 16:27
Waarom zou je ook aanvallen. Je kan Chaves ook gewoon in een zetel naar roze rijden.
28-05-2016 16:28
Ze geven Atapuma de top tien kado. Snap ik toch niet helemaal.
28-05-2016 16:28
Wanneer gaat Nibali?
28-05-2016 16:29
@Man met de hamer Op dit moment ervaar ik geen enkele spanning hoor, men rijdt Chaves in een zetel naar Turijn. Ze gaan hem nog net niet lopen duwen, zo makkelijk wordt het gemaakt.
28-05-2016 16:30
Ik denk dat ze toch bang zijn voor Kruijswijk. Nibali al een paar keer gevoelig op z'n plek gezet.
28-05-2016 16:30
Nibali gaat het dus één keer proberen. Alles of niks vlak bij de top. Tsja, ik vind het wel apart.
28-05-2016 16:30
Janne, Kruijswijk gaat nu voor plek 3. Niet voor plek 1, behalve als hij zich top had gevoeld

Om te reageren moet je ingelogd zijn.