Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
28-05-2016 16:30
Als ze er echt zo slecht uitzien als dat jullie beweren, zal het tempo wel hoog liggen. Of zitten ze nog met een groep van min. 15?
28-05-2016 16:30
Winnen (de giro) zie ik kruijswijk zeker niet doen, maar ik zou het na alle ellende machtig mooi vinden als hij derde kan worden. Heb er nog steeds een hard hoofd in. Maar we kunnen hopen.
28-05-2016 16:31
Roglic zeer sterk vandaag. Hopelijk kan hij nog iets betekenen zometeen
28-05-2016 16:31
Vanochtend: Hopen en bidden dat hij de top 10 behoudt
Nu: Waarom valt hij nog niet aan?.....
Op en top WF :)
28-05-2016 16:31
Atapuma rijdt zichzelf ook nog de top 10 in zo.
28-05-2016 16:32
Tandje d'r bij nu.
28-05-2016 16:32
Chaves zag er niet super uit gisteren, maar Nibali zal rond de top afdaling wel aanvallen.
28-05-2016 16:32
Battaglin ziet er toch weer sterk uit! Goed dat ze hem verlengt hebben! Kruijswijk ziet er nog altijd sterk uit! Podium moet lukken.
Edit: of was het primoz? Ook een goede aankoop btw.
28-05-2016 16:32
Wel mooi om Kruijswijk gewoon weer lekker van voren te zien.
28-05-2016 16:32
Stomme Fransozen, waarom Lupo Wolfie weigeren? Hij kan zo goed dansen..
28-05-2016 16:33
@NairoQ
Het is inderdaad wel ironisch dat iemand die inhoudsloos reageert kritiek heeft op de inhoud van berichten van jerteg. Alsof er niet gewoon iets gezegd mag worden over de koers, of dat nou hoopvol is of niet.
28-05-2016 16:33
Het moment dat ik het zeg vliegt Roglic er vanaf :p
28-05-2016 16:33
Laten we eerlijk zijn, hoe langer kruiswijk erbij blijft hoe beter zijn moraal zal worden.
28-05-2016 16:33
@rput: Kruijswijk is toch gewoon duidelijk beter dan verwacht. dus waarom niet als hij kan?
28-05-2016 16:33
De stilte voor de storm, Jaizkibel. Zometeen gaat Nibali. Kruiswijk kan als enige mee, na de derde demarrage. Daarna rijdt hij Nibali los en wint de ronde. Het is een sprookje.
28-05-2016 16:34
Kruijswijk fietst alsof er gisteren niet gebeurd is. Mooie tempo, af en toe op de trappers! Wat een held!
28-05-2016 16:34
Wat er ook uitkomt nu, diep respect voor Stevie
28-05-2016 16:35
Knappe ploegprestatie van TLJ vandaag
28-05-2016 16:36
Ja, Atapuma als je zo blijft aanvallen moet je niet verwachten dat de samenwerking beter wordt.
28-05-2016 16:37
Kom op Steven!
28-05-2016 16:37
@Man met de hamer Ik hoop dat je gelijk heb, maar zolang er niks gebeurt stijgt de spanning bij mij nog niet.
28-05-2016 16:37
Sprookjes geloof niet in, top 5 nu wel. Dat had ik 6 uur geleden niet verwacht.
28-05-2016 16:37
Zou Visconti ook nog een meter kopsterke verrichten?
28-05-2016 16:39
Als ze gisteren zo verschrikkelijk laf reden als vandaag won Kruijswijk de Giro.
28-05-2016 16:39
@ Dopper
De Koplopers hebben nog 20 km e gaan.
Was groep van 3 en nu 2/3 man aangesloten. 10 Minuten voor
Peloton is Elite kopgroep geworden. 12/15 /20 man ?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.