Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
28-05-2016 15:50
Ha, lollig Valverde die de krant leest. :)
Voor deze etappe had ik gedacht dat Nibali Chaves lang onder druk zou zetten, omdat hij misschien beter tot zijn recht komt in een slopende etappe. Maar rustig naar slotklim dus.
28-05-2016 15:50
Waarschijnlijk een kwestie rechten.
28-05-2016 15:51
Toen Piti die krant las, leek Kruijswijk even de rug te rechten voor zijn laatste krachtinspanning zo.
28-05-2016 15:52
En nog een keer recht zitten, hij heeft echt pijn man,
[i]Edit redactie: Niet vloeken aub[/i]
28-05-2016 15:54
@ LL

Cultheldje is dat, net een oudere fiets voor een grote pimpbeurt weggebracht en omdat ie mooi donkerblauw is laat ik hem aan beide zijden met Фолифоров bestickeren, ga ik aankomend jaar Luik mee rijden, dat worden nare blikken op de Stockeu.
28-05-2016 15:55
Wat is het nu, rechtzitten voor een krachtinspanning of van de pijn Natrix maura?
28-05-2016 15:55
Alles en iedereen lijkt te kunne aansluiten achteraan.
Peloton Completo zou ik denken.
Hoeveel mannen van LTJ zouden er nog bij zitten ?
28-05-2016 15:55
Dan hebben ze het hier in Australie beter voor elkaar. Ik zit al 2.5 uur live naar de Giro te kijken op de publieke zender. Dat was 10 jaar geleden heel anders, maar een hele rits Australische toprenners doet wonderen.
28-05-2016 15:58
@velovibes Sbs 3 for sure!
28-05-2016 16:00
En dat de leider van de giro in een Australische ploeg zit helpt ook wel mee denk ik...
28-05-2016 16:00
Dit gaat echt een gare finale worden
28-05-2016 16:02
@RV: Ik was voor Djamolodine Abdoesjaparov stickers gegaan, vult de buis ook mooi.

Ellebogen naar buiten, kop naar beneden en slingeren maar.
28-05-2016 16:02
Het lijkt alleen oorlog te zijn als er een Nederlander in het roze rijd.
28-05-2016 16:02
Ik zou wel eens willen weten wat kruiswijk en nibali met elkaar bespraken net voordat Valverde de krant opensloeg.
28-05-2016 16:04
Wat een ranzinge laffaards dit. Kruijswijk in roze, vol aanvallen. Chaves in roze. Niets doen.
28-05-2016 16:05
ik zou het dombrowski wel gunnen om de rit te winnen
28-05-2016 16:06
Het klassement is gisteren gemaakt, daar zal vandaag weinig aan veranderen.
28-05-2016 16:06
De Poll
Ik ga voor rooie rita
28-05-2016 16:06
@Temlin: piep-piep-allo.... Calimero!
28-05-2016 16:07
Doodsaaie etappe, had hier stiekem veel meer van verwacht. Ik snap de Astana tactiek echt niet, ze geven boni's weg die ze goed kunnen gebruiken. Enige logische verklaring zou zijn dat Nibali zich beroerd voelt.
28-05-2016 16:07
@Temlin,
Ze zijn echt niet allemaal tegen Kruijswijk of Nederlanders in het algemeen.
28-05-2016 16:07
Renaat heeft dan het enige juiste gedaan en is de dames naar hun namen gaan vragen :)
28-05-2016 16:07
@Retro Lex

Ik ga voor de rode trui.. hoe heet ze ook alweer?
28-05-2016 16:07
@ Temlin. De verschillen zijn nu toch kleiner waardoor er langer gewacht kan worden.
28-05-2016 16:07
Kom op Kruijswijk. De beklimming van je leven rijden!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.