Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 28 mei 2016 om 12:30 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twintigste etappe

Hoewel de Nederlandse wielervolgers nog amper van de kater bekomen zullen zijn, gaat de Giro d’Italia vandaag gewoon verder. En mét Steven Kruijswijk, want de voormalig rozetruidrager gaat met zijn gehavende lijf toch de bergetappe van Guillestre naar Sant’Anna di Vinadio betwisten. We hoeven daar geen minuut van te missen, want Eurosport zendt de rit van start tot finish live uit.

De rit van vandaag is slechts 134 kilometer lang, maar wel een van de zwaarste van de hele Giro. Er moeten drie bergen van eerste categorie worden bedwongen, waarna de aankomststreep is getrokken op een col van derde categorie. Wie aan het eind van de middag de roze trui om zijn schouders mag hangen, is zo goed als zeker de eindwinnaar van de 99e Giro.

De rit gaat van start om kwart voor één en Eurosport is dan direct van de partij. Sporza doet eerst verslag van de Baloise Belgium Tour en schakelt rond vier uur live over naar de Giro. De NOS komt met beelden vanaf ongeveer 15.15 uur. De finish is tussen 16.55 en 17.35 uur.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links

Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours etappe 19

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
567 Reacties
28-05-2016 16:08
Temlin, ik zou graag je mening weten. Ben je er wérkelijk van overtuigd dat renners als Nibali en Valverde iets tegen Kruijswijk hebben, maar geen probleem hebben met Chaves in de roze trui?
28-05-2016 16:09
Dit bericht is verwijderd
28-05-2016 16:10
Rita van de Rode trui
Rooie Rita en da op z'n Italiaans ;-)
28-05-2016 16:11
Beetje een naar lachje v Nibali, vond het vroeger altijd een sympathieke coureur maar lijkt last te hebben van het Astana-effect
28-05-2016 16:12
Tsjonge, als Nibali de Giro wint heeft hij één dag in het roze mogen rijden. Ook apart! Ik hoop op Chaves.
28-05-2016 16:13
Ik neem aan dat Nibali zo gaat beginnen om iets te doen als hij 44 seconden zonder boni's op Chaves wil goedmaken.
28-05-2016 16:15
Nibali misschien niet goed vandaag, anders begrijp ik niet waarom zijn ploeg de koers niet hard maakt en de boni's weg geeft.
28-05-2016 16:16
GAAAAAAAAP
28-05-2016 16:16
Nibali ziet er slecht uit.
28-05-2016 16:17
Ik heb het gevoel alsof Nibali vandaag een slechte dag heeft
28-05-2016 16:17
Niets doen hoor, Kruijswijk rijd niet meer in roze dus waarom zou je ook aanvallen....
28-05-2016 16:17
Wat een non-ontknoping dit, niemand onderneemt iets!
28-05-2016 16:17
Als je goed bent moet je gaan Steven!!!
28-05-2016 16:18
Nibali stuurt al 1 pion vooruit!
28-05-2016 16:18
Pirazzi vooruit, gaat Nibali er zo aan beginnen?
28-05-2016 16:18
Kruijswijk als je kan moet je echt echt proberen om te gaan zometeen, al is het denk ik tegen beter weten in. Hoop doet leven.
28-05-2016 16:18
Er moet zo toch wat gebeuren.
28-05-2016 16:18
Atapuma voor een mooie Top 10 plek ( edit Niet dus. Die wil ook de etp. )
Dombrowski/ Cannondale voor een verdiende en gehoopte etappe zege
Visconti moet alsnog wachten.....
28-05-2016 16:19
jerteg - 28 mei 2016 om 15:42
Ik krijg ineens een rilling met hoop dat Kruijswijk deze Giro gewoon gaat winnen. Hopelijk kan hij met Valverde wegrijden en dat Chaves en Nibali niet kunnen volgen en dan hoeft hij alleen maar bij Valverde in het wiel te blijven in de afdaling, en dan op de 3e categorie klim voorsprong nog uitbouwen

jerteg - 28 mei 2016 om 16:17
Ik heb het gevoel alsof Nibali vandaag een slechte dag heeft

Je gevoel zegt niets hoor jerteg, wij mensen noemen zoiets 'hoop'. We hebben helemaal niets aan onbeargumenteerde gevoelens van je.
28-05-2016 16:19
Pirrazzi vooruit om Nibali zo te helpen.
28-05-2016 16:21
Chaves heeft het zwaar. Schommelt al behoorlijk.
28-05-2016 16:21
Ha, het lijkt haast alsof alleen Majka er zin in heeft. De wereld op zijn kop!
28-05-2016 16:21
Nibali en Chaves lijken slecht als ik eerlijk ben.
28-05-2016 16:21
Bij Chaves ziet het er ook niet echt heel gemakkelijk uit hoor. Onrustige ademhaling.
28-05-2016 16:21
Kan iemand me hier op de hoogte houden als er wel wat gaat gebeuren.. Kut ns werkt vandaag niet mee dus kan het helaas niet live zien.. Hoop nog zo op steven, de held!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.