Giro 2016: Volg hier de twaalfde etappe
donderdag 19 mei 2016 om 12:52 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de twaalfde etappe

De sprinters hebben er even op moeten wachten, maar vandaag krijgen ze dan eindelijk weer een nieuwe kans in de Giro d’Italia. De twaalfde etappe van Noale naar Bibione laat zich namelijk het best omschrijven als vlak, vlakker, vlakst. Wie beschikt vandaag over de snelste benen, of slaagt een vluchtgroep erin om de verwachte massasprint te voorkomen?

Van de sprinters die in Apeldoorn van start gingen, zijn er inmiddels een aantal afgehaakt. Zo besloot Marcel Kittel om de Giro te verlaten, terwijl Elia Viviani en Matteo Pelucchi de strijd verloren tegen de tijdslimiet. Boekt André Greipel vanmiddag zijn derde ritzege? Of zorgt Moreno Hofland voor een verrassing?

De renners beginnen om klokslag 13.00 uur aan de 182 kilometer lange rit. De finish is tussen vijf uur en half zes. Sporza en Eurosport komen vanaf 14.40 uur met rechtstreekse beelden.
T15_MadonnaDC_2_alt
Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 12

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Nu.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
128 Reacties
19-05-2016 17:09
Pff... Nibali en Valverde.... dan doe je het toch ook een beetje zelf he?! Laat Lotto dat peleton leiden en rij richting die tijdswaarneming.
19-05-2016 17:10
Het is een feit dat er gemiddeld per km minder ongelukken gebeuren op rechte stukken als in bochten :) Dus waarom op een hectisch moment extra bochten invoeren die met hoge snelheig genomen gaan worden door een grote groep?
19-05-2016 17:10
Gut gut wat een drama weer. Was het droog dan was er niets aan de hand.
Organisatie maakt een goeie keuze door de omstandigheden.
Zouden van mij sowieso op 20km van de streep in een vlakke etappe deze regel mogen toepassen.
19-05-2016 17:10
Wat ik wil zeggen: elke etappe kent wel een punt dat eventueel gevaarlijk is, daar ontkom je niet aan. De ene etappe heeft meer van die punten dan anderen. Dat de organisatie expres het gevaar op zoekt, dat is gewoon onzin.

Ik ben inderdaad voorstander van die regel, zoals Hakkie2 ook voorstelt, maar zeker niet voor het afschaffen van dit soort finales. Waarom ze het nu wel doen: geen idee, vanwege de regen waarschijnlijk, danwel een punt maken dat het geen verkeerde regel is.

Maar als ze het echt idioot hadden gevonden hadden ze wel een andere finale gekozen, me dunkt.
19-05-2016 17:11
Iedereen is in ieder geval heelhuids tot de eerste passage gekomen.
19-05-2016 17:12
Haha de hele week al dat 'gerokken' van José. Misschien moet iemand hem toch eens het correcte voltooid deelwoord van rekken influisteren.
19-05-2016 17:13
Heeft iemand een stream?
19-05-2016 17:13
Hofland zijn maatje weer kwijt? Begint lachwekkend te worden. Hoewel Lotto België gewoon briljant bezig is nu!
19-05-2016 17:14
@ scotty

Maar ik zei toch al meteen dat het prima is om zo'n finale te doen als je die tijdmeting op 22 km legt? Het moet alleen het één of het ander zijn, en niet zo'n finale met nog steeds de tijdswaarneming op km 3. Eigenlijk zijn we het gewoon eens ;)

[quote]Wat ik wil zeggen: elke etappe kent wel een punt dat eventueel gevaarlijk is, daar ontkom je niet aan. De ene etappe heeft meer van die punten dan anderen. Dat de organisatie expres het gevaar op zoekt, dat is gewoon onzin. [/quote]

Alleen hierover niet, want natuurlijk zoeken ze het hier op. Die bochten, en dan zeker meerdere keren, zijn totaal overbodig.
19-05-2016 17:16
Overigens typisch dat er tot zometeen een winnaar over de streep komt niks te vertellen was over de etappe zelf haha
19-05-2016 17:16
Grosu(?) gevallen
19-05-2016 17:17
Hofland zit perfect in het wiel van Greipel.
19-05-2016 17:18
Ongelofelijk, hoe kan je het wiel van Greipel verliezen aan Ewan. Die is zo ongelofelijk klein en licht...
19-05-2016 17:19
Bingo! ;-)
19-05-2016 17:19
... tot zover gentleman sprinter
19-05-2016 17:20
Greipel.. diskwalificatie?? Hij komt van buiten en gooit de deur dicht. Ik twijfel
19-05-2016 17:20
Greipel.

Zo, deze etappe is ook weer voorbij. Op naar écht spektakel.
19-05-2016 17:20
Hofland weer waardeloos in de plaatsing, maar what else is new
19-05-2016 17:21
Ewan had gewonnen...
19-05-2016 17:21
Ohnee.. van boven ziet het er prima uit
19-05-2016 17:21
Ewan redt het toch niet tegen greipel, kon gewoon niet meer uit zn wiel komen. Demare nergens te bekennen en hofland miste duidelijk de power die hij voorheen wel had.
19-05-2016 17:22
@janne6 lachwekkend jij, modolo nizzolo ewan hofland, allemaal zaten ze een keer in het wiel van greipel. Op deze aankomst eindigt hofland naar zijn positie/kunnen.
19-05-2016 17:22
Dit bericht is verwijderd
19-05-2016 17:23
Hofland gewoon nog te jong, zijn plaatsing is matig. Daar moeten ze aan werken. Sprintsnelheid is prima volgens mij
19-05-2016 17:23
De sprint werd wel een stuk rustiger dankzij die tijdsopname, aanrader.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.