Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
17-05-2016 12:26
Normaliter vind ik het nogal zwak om blij te zijn met het slechte presteren van een wielrenner. Ik zie liever dat iedereen in goede vorm is en de beste dan wint maar ik heb een enorm zwak voor Kruijswijk en merkte dat ik stiekem blij ben dat Landa eraf moet.
17-05-2016 12:27
Jammer, is toch een smaakmaker... Goed voor Kruijswijk, maar heb liever dat hij hem gewoon verslaat.
17-05-2016 12:27
De vloek van Nibali, laat hem maar stil zijn over Kruijswijk
17-05-2016 12:27
Bye Landa bye Landa, amigos adios, adios el silencio loco...
17-05-2016 12:27
Al 6 minuten achter nu..
17-05-2016 12:27
Rijdt hij achter of is hij afgestapt?
17-05-2016 12:28
Opgave Landa volgens de Giro ticker..

Edit: Mea Culpa, verkeerd gelezen. Geen troll, maar mijn fout.
17-05-2016 12:28
Ik zou het jammer vinden als Landa door materiaalpech achterop is geraakt, maar als hij gewoon niet goed is, betekent dat dat Kruijswijk beter dan Landa is en daar mag ik best om juichen :)
17-05-2016 12:29
Tete de la course, totaal niet mee eens, je staat toch ook te juichen als beide mercedes tegen elkaar aanrijden(ik wel tenminste:p), of juich je ook niet als kruijswijk landa eraf rijdt in de bergen?
17-05-2016 12:29
Als hij nu al 6 minuten achter ligt dan kan hij maar beter afstappen denk ik. Ziek geworden dan?
17-05-2016 12:30
Misschien dan inderdaad te veel gewerkt aan zijn tijdrit waardoor hij geen berg meer op kan? Ik vond hem al veel te goed eergisteren. Verloor vorig jaar 4 minuten in de tijdrit en won dit jaar tijd op de meeste concurrenten. Vreemd.
17-05-2016 12:31
Oef dat zou wat wezen, als de sky-mannetjes die nu bij Landa rijden er te lang bij blijven rijden. Als het in dit tempo zo doorgaat gaat dat hele groepje buiten tijd binnen komen. Dan is opeens de halve skytrein weg uit de giro...
17-05-2016 12:31
Tweet van Team Sky:

Difficult start for Mikel Landa at the #Giro today. He was distanced on the 1st climb and the team's trying to pace him back right now.
17-05-2016 12:31
Nou dit zet gelijk de hele Giro op zijn kop. En niet ten goede. Misschien wel voor de spanning, maar ik had Landa graag zien schitteren bergop :(
17-05-2016 12:31
Holysh*t dat is wel heel snel gegaan. Gisteren was ie nog de gedoodverfde winnaar en vandaag stapt ie af :(

Ik vind het jammer. Liever dat favorieten elkaar verslaan zonder blessures en dingen dan zo.. Maar ok, zo is het fietsen!
17-05-2016 12:31
Kan bijna niet anders @ Noud
17-05-2016 12:32
Is Landa op de rustdag naar een camping in België gefietst?
17-05-2016 12:32
Het Gesink syndroom?
17-05-2016 12:33
@ Thorsen: die inschattingen van Nibali... die doen mij denken aan de felicitaties van Henk Krol. Je gunt ze niemand...
17-05-2016 12:33
Alle ballen op Roche nu? Die heeft zich niet laten afzakken voor Landa mag ik hopen...
17-05-2016 12:34
Dit heeft ook niet te maken met verbetering tijdrit, kan wel iets maar nooit zo erg zijn. De dag voor de tijdrit reedt die immers met de beste mee
17-05-2016 12:34
Landa stond scherp, dat was duidelijk. Te scherp, de regenrit is er te veel aan geweest.
17-05-2016 12:35
Zoals ik in mijn edit al had gezegd, ik heb het blijkbaar verkeerd vertaald. Geen opgave van Landa, excusé moi.. Ritardo betekent in het Italiaans en niet opgave.
17-05-2016 12:36
Dit vergroot gelijk wel de kansen voor ons alles Woutje Poels om binnen niet al te lange tijd kopman te zijn voor Sky in een grote ronde. Nu Landa er zo doorheen zakt zal hij wel zakken in de rangorde als Sky kopman.
17-05-2016 12:36
Vind het op zich niet zo erg, ik herinner me vorig jaar die etappe nog dat Landa enorm profiteerde van Kruijswijk al moet ik toegeven dat ik de details een beetje kwijt ben. De etappe dat Contador Kruijswijk de overwinning gunde maar zei dat helaas vandaag de sterkste niet gewonnen heeft.

Reacties zijn gesloten.