Giro 2016: Volg hier de tiende etappe
dinsdag 17 mei 2016 om 10:55 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de tiende etappe

Het Giro-peloton krijgt vandaag voor het eerst deze ronde een beklimming van eerste categorie voorgeschoteld. Onderweg naar de finish in Sestola moeten zij in de finale de Pian del Falco (16,3 kilometer aan 5,2 procent) overwinnen. Daarna volgt nog een bergje van derde categorie, waar de eindstreep ligt getrokken. Wie gaat vandaag goede zaken doen?

De etappe begint om 11:10 en zal naar verwachting tussen 16:54 en 17:38 eindigen. De wedstrijd is te volgen via Sporza en Eurosport. De NOS is er ditmaal niet bij. Vanaf 14:30 kun je terecht bij Eurosport, Sporza begint een kwartiertje later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 10

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
442 Reacties
17-05-2016 12:09
[quote]Bongiorno komt de kop van het peloton even goeiedag zeggen en gaat er dan vandoor met Visconti, een gezant van Valverde.[/quote]

Ik had Visconti nou juist voor morgen opgeschreven, vandaag leek me iets te zwaar voor hem. Even afwachten wie er nog meer meespringen.
17-05-2016 12:10
Ik dacht dat Voigt reageerde op "Maar zo te horen kan Kruijswijk het wel aardig dus. Ik denk dat hij zomaar eens podium kan gaan rijden deze Giro".

Hoe dan ook, een positieve reactie op het rijden enig Nederlandse renner heb ik hem nog niet op kunnen betrappen, terwijl het toch allemaal zo slecht niet is voorlopig :)
17-05-2016 12:15
Moeilijke start voor Landa https://twitter.com/marcopinotti/status/732514010986205184
17-05-2016 12:16
Landa 3 minuten achter het peloton zegt twitter
17-05-2016 12:16
https://twitter.com/marcopinotti/status/732514010986205184
17-05-2016 12:16
Landa volgens Radio Corsa al op 3 minuten achterstand... Streep erdoor na vandaag?
17-05-2016 12:16
@ tight, oei, dat ziet er niet best uit. Goed gevonden!
17-05-2016 12:17
Vandaag hangt alles af van wanneer de kleppers eraan willen beginnen. Etixx heeft best een aardig team om de boel bij elkaar te houden tot halverwege de 1ste categorie klim. Als dan niemand durft zie ik best een grote groep samen aankomen.
17-05-2016 12:17
Oei, daar lijkt toch meer aan de hand voor Landa. Denk dat de overige teams nu zeker wel even gaan doortrekken zodat ze hem wellicht kunnen kwijtspelen vandaag. Dit beloofd een zeer interessante etappe te gaan worden waar we helaas weer de start niet van zien.
17-05-2016 12:17
Bericht over Landa van Etixx : It looks like the Basque is already three minutes behind the pack.
17-05-2016 12:17
Als Landa niet goed is, wie gaat Kruijswijk van het podium houden?
17-05-2016 12:17
met een Landa op achterstand, hebben er veel ploegen een goede reden om hard te koersen.
17-05-2016 12:18
Ziet er prima uit! #Kruiswijk
17-05-2016 12:19
Dat krijg je als Cancellara er niet is om de koers stil te leggen, dan wordt er bij een mankement of lek meteen gas gegeven.

Wel lullig voor de mensen in de bus want die zijn niet gebaat bij een snelle (lange) etappe.
17-05-2016 12:21
Landa in de bus, niet te geloven. Niet fraai, daardoor wordt de Giro echt niet spannender. Ondanks grotere kansen voor Kruijswijk.
17-05-2016 12:21
Wow, die zag ik niet aankomen. Landa leek juist beter te worden.
17-05-2016 12:22
Doei Landa !

Jammer voor de spanning, soit, Zakarin wurmt zich er wel weer tussen ter compensatie mocht hij niet teveel hinder hebben opgelopen. Voor Kruijswijk begint het er steeds beter uit te zien !
17-05-2016 12:22
Wtf landa, je was mn laatste kopman waar ik hoop op had.
17-05-2016 12:23
1ste uur 39,4km afgelegd, inclusief klim van 12,7 km aan 5,3%!
17-05-2016 12:23
Verbaasd me niks, op de klimmen was die heel de tijd slecht, alleen in de tijdrit ging die goed, maar een verbetering in tijdrijden gaat soms ten koste van de klimcapaciteiten.
17-05-2016 12:24
Ik gun Kruiswijk het beste hoor, maar vind het beetje flauw dat er hier direct gejuicht wordt als de Giro een van de favorieten verliest.
17-05-2016 12:24
Nibali is heel slecht in het inschatten van zijn tegenstanders ;)

"Landa is duidelijk aan het groeien. In de slotweek wordt hij een grote tegenstander voor de eindzege."
Vincenzo Nibali

En hiervoor natuurlijk al zijn uitspraken over Dumoulin.
17-05-2016 12:25
Visconti als eerste boven, Wellens als tweede.

Landa zal volle bak naar beneden moeten en snel moeten herstellen, anders wordt dit een pijnlijk einde wat betreft zijn klassementsambities.
17-05-2016 12:26
Wie juichen er dan?
17-05-2016 12:26
Landa doet wat denken aan Van Garderen in de Tour vorig jaar. Die gaat dan wellicht afstappen vandaag.

Reacties zijn gesloten.