Giro 2015: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 27 mei 2015 om 13:42 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zeventiende etappe

Na het klimmersgeweld van zondag en dinsdag krijgen de renners in de Giro d’Italia vandaag de kans om weer een beetje op adem te komen. De zeventiende etappe van Tirano naar het Zwitserse Lugano is slechts 134 kilometer en kent maar één beklimming die meetelt voor het bergklassement. De top van de Teglio (derde categorie) wordt bovendien al na een goede tien kilometer bereikt.

Omdat het een korte etappe is, vindt de start pas plaats om vijf voor twee. Rond vijf uur is de finish in Lugano, waar het publiek mogelijk een mooie massasprint voorgeschoteld krijgt.

Sporza begint de uitzending rond de klok van vier uur, aansluitend op de proloog van de Ronde van België. Eurosport is er wat eerder bij. De uitzending begint daar om half 3.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
117 Reacties
1 2 3 5
27-05-2015 13:57
Ik denk dat LTJ wel veel aan gelegen is om ervoor te zorgen dat Intxausti geen punten behaald op de 3de categorie berg. Zonder dat Kruiswijk zich hiervoor moet inspannen. Dan mag Kruiswijk morgen en overmorgen zelf weer punten vergaren.

Voor de sprint is hopelijk Hofland hersteld van zijn valpartij want volgens mij is dit een sprint naar zijn mogelijkheden wetende dat er ook al veel rappe mannen naar huis zijn.
27-05-2015 14:01
als ik LTJ was zou me vandaag geen zorgen maken over de bergtrui. Als Kruijswijk ervoor in aanmerking komt zal hij komende dagen nog genoeg kansen hebben om die te verdedigen. Het belangrijkste is zijn klassement.
27-05-2015 14:03
Van mij mag Intxausti lekker die puntjes pakken. Ik zie die bergtrui sowieso als een leuke bonus, en niet meer, maar het komt toch allemaal op Cervinia en de Finestre aan. De punten die daar te krijgen zijn veranderen zo nog het hele klassement, en met hoe Kruijswijk nu klimt maak ik me geen zorgen over die trui.

De eerste klim wordt trouwens cruciaal voor een eventuele sprint of niet. Als ze daar vol doortrekken liggen die sprintersploegen (het zijn er sowieso nog maar 3...) al uit elkaar en wordt het praktisch onmogelijk om georganiseerd de vlucht terug te halen.

Als het mindere goden zijn die oorlog gaan maken zal het makkelijker worden.
27-05-2015 14:05
Die foto op Sporza met Kruijswijk en Contador is wel gaaf
27-05-2015 14:05
De gevaarlijkste concurrent voor de bergtrui lijkt me sowieso Landa en niet Intxausti.
27-05-2015 14:05
Keisse, Berlato en Bandiera zijn er al van tussen vanuit de start.
27-05-2015 14:06
Niemand die denkt dat er überhaupt een groep voorop blijft, puur omdat veel sprintersploegen het wel best vinden?
27-05-2015 14:06
Eens met Brummel. Ik zou trouwens ook niet weten wie van TLJ de punten voor Intxausti moet wegsnoepen. De enige die dat zou kunnen is kruijswijk. En die gaat daar echt geen energie in steken
27-05-2015 14:09
@vinnievidefietsen, prachtige foto! Ik word er spontaan vrolijk van
27-05-2015 14:09
@ purito

Jawel maar niet omdat ze het wel best vinden. Eerder omdat ze gewoon de mannen niet meer hebben. Lotto NL doet het echt niet, Giant heeft nog niets gedaan, Trek houdt te weinig mannen over na de klim. Dan heb je alleen nog Lampre en Sky... Ik vraag me af of dat over zo'n korte etappe genoeg is. Als de vlucht sterke renners bevat zijn ze denk ik weg.

Ik zeg Zakarin of Gilbert.
27-05-2015 14:10
@Purito, in het voorbeschouwingstopic zijn er wel aardig wat. Ik vermoed dat Trek, Lampre, Sky en Giant zichzelf toch wel kansrijk achten voor een sprint. Tenzij ze zelf goeie mannen in de kopgroep hebben of als hun sprinters aangeven er geen vertrouwen in te hebben.
27-05-2015 14:11
Heeft iemand nog die link naar de stream van de Rai?
27-05-2015 14:12
http://www.raisport.rai.it/dl/raiSport/dirette/ContentItem-6f6877b4-4dcc-4f4d-8825-eb1d47448eed.html
27-05-2015 14:13
Haha, Ronde van België en de Giro, door het prachtige Como. Como en de dorpjes rond het meer zijn een aanrader om eens op reis te gaan met de wagen weliswaar. Goede keuken en vriendelijk mensen, wat wil een mens nog meer. En een prachtige aankomst in Lugano.

Zeteltje, drankje en een hapje vandaag.
Prachtig!
27-05-2015 14:13
http://www.rai.tv/dl/RaiTV/dirette/PublishingBlock-7131f72e-5ca4-45f7-bd50-ebf161d164fc.html?channel=RaiSport%201
27-05-2015 14:16
Ongelooflijk dat sommigen het verschil tussen pakweg een 5e en een 8e plaats in het AK belangrijker vinden dan de bergtrui. Dat een Nederlanders een trui wint in een Grote Ronde is een absolute zeldzaamheid.
27-05-2015 14:16
Een Bardiani probeert over te steken, hij rijdt op 1m20. Peloton op 2+ minuten. Ze zijn begonnen aan de klim.

Daarmee zouden de bergpunten voor vandaag weg zijn.
27-05-2015 14:16
Waar kan ik die foto vinden? Zie hem niet staan Vinnie
27-05-2015 14:19
Lammalekkergaan die vluchters, Kruijswijk!
27-05-2015 14:19
https://twitter.com/andremeganck/status/603529239778955264
edit: link naar liefdesbeeld Bertje en Kruissie
27-05-2015 14:20
Chirico is de Bardiani-man.
27-05-2015 14:21
Ik denk ook dat we niet met het beste sprinterspeloton ooit zitten en al flink wat (half)gare renners waardoor de vluchters goede kansen hebben. De kopgroep lijkt me trouwens nog niet helemaal super.
27-05-2015 14:22
@Gituvu

[url=https://pbs.twimg.com/media/CGAomijXIAABJp-.jpg:large\]Hier[/url].
27-05-2015 14:23
@ Natrix

Dat ben ik dus niet met je eens. Wat ik me herinner van de Vuelta waarin Mollema zo goed was is dat hij met de allerbesten mee klom. Dat ie die puntentrui won moest ik laatst aan herinnerd worden, dat zegt genoeg. Begrijp me niet verkeerd, zo'n trui is super! Maar het betekent voor mij veel meer dat iemand zich zo met de wereldtop kan meten, en zo'n trui kan ook gewonnen worden door gewoon renners "van niets" (relatief dan natuurlijk), zoals Pirazzi ofzo. Wat Kruijswijk laat zien in de klimmen met de klassementsrenners doet mij véél meer!
27-05-2015 14:27
maar toch 8ste en een berg trui of 5de en geen trui kies ik persoonlijk voor het eerste
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.