Giro 2015: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 27 mei 2015 om 13:42 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zeventiende etappe

Na het klimmersgeweld van zondag en dinsdag krijgen de renners in de Giro d’Italia vandaag de kans om weer een beetje op adem te komen. De zeventiende etappe van Tirano naar het Zwitserse Lugano is slechts 134 kilometer en kent maar één beklimming die meetelt voor het bergklassement. De top van de Teglio (derde categorie) wordt bovendien al na een goede tien kilometer bereikt.

Omdat het een korte etappe is, vindt de start pas plaats om vijf voor twee. Rond vijf uur is de finish in Lugano, waar het publiek mogelijk een mooie massasprint voorgeschoteld krijgt.

Sporza begint de uitzending rond de klok van vier uur, aansluitend op de proloog van de Ronde van België. Eurosport is er wat eerder bij. De uitzending begint daar om half 3.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
117 Reacties
27-05-2015 14:29
prachtige foto met kruissie en bertje ! blauw en roze kleurt wel leuk samen ;)
27-05-2015 14:29
@ fenna

Ik niet perse, maar ik denk dat in dit geval het zo zal zijn dat die vijfde plek juist samen gaat met de bergtrui.
27-05-2015 14:29
@LL
Ja, en dan heb ik ook nog gegronde twijfels of Sky wel alles in de schaal wil leggen voor een mogelijke ritzege voor Viviani. Al heeft die natuurlijk nog wel wat om voor te vechten.

De Teglio zal veel duidelijk maken.
27-05-2015 14:31
Bovendien levert die 5e plek een pak meer WT-punten op, iets waar TLJ redelijk om verlegen zit op het moment. De bergtrui levert precies 0 punten op.
27-05-2015 14:32
@Lyndalid ik vond het juist prachtig hoe hij met Purito aan het strijden was om die trui. Bij elke tussensprint volle bak en ook in de laatste vlakke etappe meesprinten voor de punten. Genieten!
27-05-2015 14:32
Mooi zo! Kruijswijk ook morgen in het blauw!
27-05-2015 14:32
Keisse gaat Giro etixx redden!
27-05-2015 14:33
Ik verwacht een sprint. Denk dat Giant, Trek, Sky en Lampre allemaal gaan voor de sprint. Vergeet niet dat Mezgec vorig jaar tegen het eind vd Giro nog een rit pakte, ze zullen er vast op vertrouwen dat hij dit weer kan doen.
27-05-2015 14:33
Ik ben benieuwd wat we vandaag weer voor 'iets geks' gaan meemaken... het lijkt wel alsof er geen prototypische koersdag tussen mag zitten (gelukkig niet!).
27-05-2015 14:33
Ok dit wordt dus gewoon een sprint, het peloton wilde duidelijk nog een extra rustdagje.
27-05-2015 14:37
Eindelijk weer eens een etappe die ik durf te missen! :p
27-05-2015 14:38
Zo jammer altijd die laatste week van de Giro. Sporza zend eerst ronde van Belgie uit wat meestal geen zak aan is, en Eurosport wacht altijd nog lekker tot er een doodsaaie tennispartij is afgelopen!
27-05-2015 14:39
Hoe ver liggen Keissie & co voor?
27-05-2015 14:40
Het enige wat nog mist in deze Giro zijn waaiers ;)
27-05-2015 14:41
Giant heeft er zin in en gaat er deze etappe voor! Rijden nu al op kop.
27-05-2015 14:43
@ll ik snap het ergens wel, maar ik herinner me eerder die trui dan mollemas eindklassering.

Ergo het verschilt per persoon, dat lijkt mij duidelijk. Ik denk dat voor sponsors een berg of sprint trui ook niet slecht is trouwens.

en @xstinc
ik las ff dat er iemand op 1 meter 20 zat :P, dacht wtf.. totdat het kwartje viel [quote]
Een Bardiani probeert over te steken, hij rijdt op 1m20. Peloton op 2+ minuten. Z
[/quote]
27-05-2015 14:43
Nog een mooi bericht. Hofland kwam zojuist ook weer aansluiten bij de achterkant van het peloton.
27-05-2015 14:44
@Natrix... Sterker nog, voor de renners en ploegen is een top 10 plaats meer waard dan twee ritzeges en de bergtrui.
27-05-2015 14:52
Sinds het allereerste begin (80 jaar geleden of zo) heeft er nog nooit een Nederlander de bergtrui gewonnen in de Giro. En sommigen van jullie doen alsof het niks voorstelt...
27-05-2015 14:54
@Natrix

Het gaat er niet om wat wij vinden, het gaat erom wat de renners en ploegen belangrijk vinden. Een bergtrui wordt blijkbaar gezien als een schrale troostprijs.
27-05-2015 14:57
Mij maakt het totaal geen bal uit welke Nederlanders voor het laatst welke puntentrui precies won. Met de handen omhoog over de meet gaan (op Clarke-stijl na), dát is waar het om gaat.
27-05-2015 15:00
Pirazzi mag dan 'een renner van niks' zijn, hij heeft wel een Girorit op zijn naam staan. Voor een bergtrui hoef je je zeker niet te schamen; het is een hoofdprijs, i.t.t. een plaats in het klassement buiten het podium.
27-05-2015 15:01
Giant moet echt wel, nog niks gepresteerd in deze giro
27-05-2015 15:04
Kevin De Weert stopt met wielrennen!!
http://www.teamlottojumbo.com/cycling-news/kevin-de-weert-quits-cycling-
27-05-2015 15:04
Kevin de Weert stopt er mee???

Om te reageren moet je ingelogd zijn.