Giro 2015: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 27 mei 2015 om 13:42 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zeventiende etappe

Na het klimmersgeweld van zondag en dinsdag krijgen de renners in de Giro d’Italia vandaag de kans om weer een beetje op adem te komen. De zeventiende etappe van Tirano naar het Zwitserse Lugano is slechts 134 kilometer en kent maar één beklimming die meetelt voor het bergklassement. De top van de Teglio (derde categorie) wordt bovendien al na een goede tien kilometer bereikt.

Omdat het een korte etappe is, vindt de start pas plaats om vijf voor twee. Rond vijf uur is de finish in Lugano, waar het publiek mogelijk een mooie massasprint voorgeschoteld krijgt.

Sporza begint de uitzending rond de klok van vier uur, aansluitend op de proloog van de Ronde van België. Eurosport is er wat eerder bij. De uitzending begint daar om half 3.

T15_MadonnaDC_2_alt
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Informatie parcours
Deelnemerslijst

Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Liveticker NuSport

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
117 Reacties
27-05-2015 15:05
De Weert stopt met wielrennen, bron lottojumbo site
27-05-2015 15:07
Schrale troostprijs? Bartali, Coppi, Gaul, Behamontes, Van Looy, Fuente, Merckx, Van Impe, Fignon, Chiapucci, Pantani, Kampioenen! Legendes! Kolere man, ik zou mijn linkerbal geven om in dat rijtje te mogen staan! Misschien mijn rechter ook wel trouwens.

In ieder geval, inderdaad, geen WT-punten en dat is toch een zonde. Ik begrijp de overwegingen van LTJ als ze voor die punten een hogere positie in het AK nastreven, maar qua eer zou ik liever een blauwe trui boven de schouw (en de bank, en het bed) hebben hangen!
27-05-2015 15:11
Jammer van De Weert
27-05-2015 15:14
In iedergeval kruiswijk naar de tour
27-05-2015 15:14
[quote]Sephiroth - 27 mei 2015 om 14:43
totdat het kwartje viel[/quote]
Wat is dat, een kwartje? ;)
27-05-2015 15:16
Rare gang van zaken omtrent de Weert.. hoe zouden die contractbesprekingen zijn gegaan? Je doel voor dit jaar is om te beslissen of je stopt met wielrennen of niet? rare visie van LJ als je het mij vraagt.
27-05-2015 15:20
De Weert was nog niet eens begonnen, jammer en vooral zonde voor hem zelf denk ik.
27-05-2015 15:21
Verdomme zeg... Knap van TLJ om tussen al die tientallen renners die na afloop van het seizoen zonder contract zaten er uitgerekend eentje uit te kiezen die in 1,5 jaar tijd niet in vorm kan komen.

Wat doen ze dan voor testen in de winter vraag ik me af? Wat een zwak zooitje amateurs zeg
27-05-2015 15:21
Een renner die de opleiding heeft genoten bij je ploeg, die heeft laten zien dat hij bij goede gezondheid in staat is tot een goed niveau, die geen contractverlening krijgt bij QuickStep en blij is met een dienende rol. Tja, lijkt me enorm veel reden om te spreken van een rare gang van zaken en een rare visie. Wat en wie is er dan 'raar', vraag ik me af.
27-05-2015 15:26
Raar is dat je inversteert in iemand die al een jaar niet op niveau komt. Dat je dan niet kiest voor iemand die al wel een basis heeft of dat je investeert in iemand uit je eigen jeugd met potentie. In principe is dit weggegooid geld, dat is raar.
27-05-2015 15:30
Achteraf kijk je een koe in de kont. Vorig jaar heeft hij bij QuickStep nog 'gewoon' de Dauphiné en Polen op een acceptabel niveau kunnen rijden. En verder zal zijn salaris heus binnen de Balkenende-norm zijn gebleven. Investeren is een groot woord.
27-05-2015 15:33
xistnc +1
27-05-2015 15:43
Inderdaad xistnc, goede poging om met beperkt budget een goede (klim)knecht binnen te halen. Helaas niet gelukt om hem weer terug op niveau te brengen.

Ontopic: Viviani sprokkelt puntjes bij de tussensprint, voor Nizzolo (en na de 3 koplopers uiteraard). Go Vivi!
27-05-2015 15:43
In het voorbeschouwing topic ging het over Lobato. Lees nu dat hij zich zojuist bij de dokter aan zijn knie liet verzorgen, dus dat zou zijn slechte prestaties kunnen verklaren.
27-05-2015 15:57
Zou mooi zijn als TLJ vlak achter Modulo en Vivianni een treintje op kan zetten voor Hofland
27-05-2015 16:09
deze giro al ooit zo weinig reacties gehad in een volgtopic? haha
27-05-2015 16:11
Saaaaaaaaiiiii! Het lijkt de Tour wel ;)
27-05-2015 16:20
Geen worldtour punten voor het winnen van de bergtrui??
27-05-2015 16:20
Hahah bram.
Maak je geen zorgen vanaf morgen tm zaterdag zullen de topics wederom overvol zijn denk ik :p
27-05-2015 16:40
Adam hansen probeert t solo... benieuwd welke sprinters er gelost zijn
27-05-2015 16:46
Ik vind het echt prachtige fietsen, die Ridley's van Lotto.
27-05-2015 16:48
Iemand hofland nog gezien in het peloton?
27-05-2015 16:51
Amai best dat mijn internet tot buiten gaat :) Voor het eerst deze giro dat er niets speciaals is gebeurd.
27-05-2015 16:57
Contador zal nu wel tot en met 3 km boog doortrappen ipv op 4 km al laten uitzakken.
27-05-2015 16:57
Hup Slagter. Go Go.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.