Giro 2015: Volg hier de zesde etappe
donderdag 14 mei 2015 om 12:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zesde etappe

Vandaag gaan we normaal gesproken heel andere namen zien dan in de afgelopen twee spetterende koersdagen. Het parcours leent zich voor een vroege aanval. De laatste 35 vlakke kilometers moeten de sprintersploegen echter voldoende ruimte bieden om tijdig een algehele hergroepering te realiseren. Pakt Matthews zijn derde ritzege of kan Moreno Hofland het sprintergilde verrassen door met de bloemen te gaan lopen?

De renners worden, met Alberto Contador in het roze, om vijf voor één de ‘wei in gestuurd’ vanuit startplaats Montecatini Terme. Na 183 kilometer bereikt het peloton finishplaats Castiglione della Pescaia. De vraag is wie dit als eerste zal doen en hoeveel renners er tegelijkertijd richting de streep zullen komen. Wordt het wederom een renner die solo over streep mag rijden, een sprint met een klein groepje of toch ‘gewoon’ een massasprint?

Zoals gebruikelijk doen Sporza en Eurosport live verslag van de etappe. Rechtstreekse beelden zijn vanaf 14.30 uur te zien. De finish wordt rond de klok van vijf verwacht.

giro6
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
88 Reacties
14-05-2015 12:57
Benieuwd of Hofland gaat meesprinten met die eerste TV-sprint. Het puntensysteem is dit jaar wel gunstig uitgevallen voor de vlakkeritsprinters.
14-05-2015 13:04
Lijkt mij cool als Hofland een doel maakt van de puntentrui. Ergens maakt hij daar nog wel kans op tussen de sprinters. Alhoewel hij natuurlijk nog geen Sagan is :P
Edit: Hij moet niet, het lijkt mij enkel gaaf als. Maar als hij volledig voor ritwinsten gaat en elke keer serieus meesprint dan is dat ook prima hoor :)
14-05-2015 13:06
Het is TLJ gegund!!

Vandaag denk ik modolo
14-05-2015 13:26
Greipel voor nizzolo -Viviani-modolo- Hofland. Zou mooi zijn toch !!!
14-05-2015 13:26
Ze hebben ook het nieuwe energie drankje van Sky...

http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/ketones-controversial-new-energy-drink-next-big-thing-cycling-151877
14-05-2015 13:28
Ik ga toch voor Viviani vandaag. Hofland op podium zou weer mooi zijn.
14-05-2015 13:35
@sephiroth
het zou ergens raar zijn als Hofland het niet probeert, ook bij de sprinters zullen er nog wel een paar uitvallen... en dan kan je zomaar opeens bovenaan staan als je zelf 3 weken in orde blijft.
14-05-2015 13:43
Die eerste tussensprint is toch al geweest?
14-05-2015 13:45
hmmpf, sporza ticker zat er blijkbaar naast, geen tiralongo mee, dus mn vorige post verwijderd.

en gelijk heb je natrix
14-05-2015 13:52
Vlakke etappes – tussensprint: 20, 16, 12, 9, 7, 6, 4, 3, 2, 1 punten
20, 16, 12, 9, 7 - voor de 5 koplopers
6, 4, 3, 2, 1 - voor de anderen, ik kan zo snel niet vinden wie dat zijn geworden
14-05-2015 14:04
Na 40km zijn er 5 vluchters met 5 minuten voorsprong: Bandiera, Rutkiewicz, Grosu, Malaguti, Marangoni.

@Joinjoal
Ja, zou heel mooi zijn. Greipel deed dat zondag ook al prima als sprintaantrekker. Als hij dat nou weer doet en die andere vier vechten het onderling uit, weet ik wel een leuke winnaar!
14-05-2015 14:05
Het is nergens te vinden idd, dan maar wachten op de televisie uitzending of misschien op teletekst van brt1.
14-05-2015 14:29
Mooi dat deze etappe ook weer te volgen is op Wielerflits, inclusief alle commentaren.
14-05-2015 14:52
Kom op Hofland laat het maar zien vandaag!
14-05-2015 14:55
Mooi om te ziend dat veel ploegen mannetje op kop zetten. Lotto S was natuurlijk logisch net als Trek.
14-05-2015 15:01
Kruiswijk permanent achterin. Zou toch niet moeten als je nog wat klassementsambities hebt. Of heeft hij die al begraven. Onoplettendheid kostte hem de vorige keer 8 minuten (of althans het grootste gedeelte daarvan)
14-05-2015 15:47
Even dromen: Hofland wint vandaag en Viviani wordt geen tweede, dus Hofland heeft de puntentrui!
14-05-2015 15:53
Doorkomst eerste tussensprint, eerste 4:
1. Grosu
2. Rutkiewicz
3. Viviani
4. Nizzolo
14-05-2015 15:54
Weet iemand toevallig een stream die met Android te bekijken is? Ik moet zo mn tv verlagen, maar wil de sprint wel erg graag zien.

(Excuus voor niet geheel on topic)

*verlaten
14-05-2015 15:59
Ik verwacht winst voor Hofland vandaag. Ben er 80 procent zeker van.
14-05-2015 16:01
Dank voor je onderbouwde winstverwachting Chasinque. Exact 80%zeker, of geen 84,285938%?
14-05-2015 16:06
Jij verwachtte eergisteren ook dat Gesink Sagan zou verslaan in de sprint.. @chasinque
14-05-2015 16:08
Ik acht de kans zeker groter dan 50 procent eerlijk gezegd. Dit is niet gebaseerd op feiten, maar op een voorgevoel. Heb het idee dat Hofland betrekkelijk weinig geleden heeft de afgelopen dagen. Daar gaat hij van profiteren. Maar 90 procent zou weer te optimistisch zijn.
14-05-2015 16:09
Top-5 voor Hofland zou fantastisch zijn. De etappe naar Genoa was een trage sprint, daar komt hij het best tot zijn recht. Tegen renners als Cavendish, Kittel, Greipel, Demare en Bouhanni komt hij in de vlakke aankomsten gewoon te kort.
14-05-2015 16:20
Je ziet dat heel veel sprintersploegen één of twee mannetjes op kop laten werken. Waarom doen bijv. Lotto-Jumbo en Giant dat eigenlijk? Die sprint die ze graag willen komt er sowieso wel, dat kunnen de absolute favorieten (Soudal, Trek) ook wel oplossen. Waarom bluffen de iets 'mindere' ploegen niet om zo krachten te sparen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.