Giro 2015: Volg hier de zesde etappe
donderdag 14 mei 2015 om 12:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zesde etappe

Vandaag gaan we normaal gesproken heel andere namen zien dan in de afgelopen twee spetterende koersdagen. Het parcours leent zich voor een vroege aanval. De laatste 35 vlakke kilometers moeten de sprintersploegen echter voldoende ruimte bieden om tijdig een algehele hergroepering te realiseren. Pakt Matthews zijn derde ritzege of kan Moreno Hofland het sprintergilde verrassen door met de bloemen te gaan lopen?

De renners worden, met Alberto Contador in het roze, om vijf voor één de ‘wei in gestuurd’ vanuit startplaats Montecatini Terme. Na 183 kilometer bereikt het peloton finishplaats Castiglione della Pescaia. De vraag is wie dit als eerste zal doen en hoeveel renners er tegelijkertijd richting de streep zullen komen. Wordt het wederom een renner die solo over streep mag rijden, een sprint met een klein groepje of toch ‘gewoon’ een massasprint?

Zoals gebruikelijk doen Sporza en Eurosport live verslag van de etappe. Rechtstreekse beelden zijn vanaf 14.30 uur te zien. De finish wordt rond de klok van vijf verwacht.

giro6
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
88 Reacties
14-05-2015 16:22
Kirsten Wild, 2 op 2 en al 4 reacties, vrouwenwielrennen zit id lift.
14-05-2015 16:23
Mijn hoop is 100 procent dat Hofland wint vandaag. (Als Degenkolb of Cavendish maar niet winnen, die winnen al genoeg.)
14-05-2015 16:26
@Lombarda: helaas voor jou, [url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/67979/john-degenkolb-wint-tweede-etappe-in-bayern-rundfahrt.html/comment-page-1]Degenkolb heeft vandaag gewonnen[/url]
[url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/67889/wouter-wippert-verrast-door-nieuwe-podiumplaats-in-california.html/comment-page-1]Cav moest van te ver komen, 3e[/url]
14-05-2015 16:31
@ schipperaar Alleen de info is al leuk, reageren op alles is niet te doen, vooral als je niks te melden hebt.

OT. Ik hoop dat Hofland minimaal naar een top 3 sprint.
14-05-2015 16:33
@sammysosa
Mijn gebeden worden zelden verhoord, zo blijkt maar weer eens.
14-05-2015 16:36
Gezien het koersverloop tot nu toe schat ik de kans dat Hofland wel of niet wint op 100 procent.
14-05-2015 16:38
Waarom zit/zat lindeman tempo te maken. Spaar je krachten dan om Hofland zometeen in een goede positie af te zetten. Sprint komt er toch wel.
14-05-2015 16:40
Als Stroetinga hier was gestart had ik de winstkansen van hofland niet op 80% geschat
14-05-2015 16:40
Niet dat het een met het ander te maken heeft overigens...
14-05-2015 16:44
Van de Sporza Ticker:

"De tweede tussensprint komt op naam van Marco Bandiera, voor Marek Rutkiewicz. Acht renners rapen hier punten, er zijn er al vijf gepasseerd. Het is dus uitkijken wie zich in het peloton mengt in de strijd om de laatste puntjes."

dus: voor de 2e keer vandaag geeft Sporza aan dat ze hier benieuwd naar zijn (en wij ook), maar voor de 2e keer komen ze daar niet op terug.

edit: dit keer wel op teruggekomen >

"Het peloton is ook voorbijgekomen aan de tweede tussensprint. Het was Nizzolo die als eerste renner van het peloton onder de boog passeerde, voor rode trui Viviani en Eisel."
14-05-2015 16:44
@jeje Tja, waarom zit Lotto-Soudal eigenlijk tempo te maken.
14-05-2015 16:44
[i]Edit redactie: Normaal reageren kan ook[/i]
14-05-2015 16:45
Je zou toch zeggen dat ploegen na de tour van de afgelopen twee jaar het kunstje van Giant hebben afgekeken, maar nee hoor. Lotto Soudal gewoon de hele ploeg op kop 25km van het einde.
14-05-2015 16:48
dus Viviani slooft zich nog uit voor 4 puntjes... hopelijk komt ie zo een half wiel te kort om Hofland te pakken...
14-05-2015 16:50
@dalendklimmen: mijn 2e post niet gelezen of geen gevoel voor humor?
14-05-2015 16:52
@fiets
Ik weet niet maar ik vind het geen humor als iemand kansloze berichten over iemand schrijft die hier geen eens mee doet.
En volgens mij ben ik niet de enige die jou lastig vind dus doe ff normaal alvast bedankt
14-05-2015 16:54
@dalendklimmen
Helemaal mee eens
14-05-2015 16:54
En @fiets stroetinga is net zo renner als bos komt geen drempel over en is zelfs stuk langzamer als bos, en aangezien bos al niet thuishoort in de WT dan stroetinga al helemaal niet
14-05-2015 16:55
Beetje saai zo.... Volgens mij is het wel een beetje verreden, deze Giro.
Nou waaiertje dan maar.
14-05-2015 16:55
Dit bericht is verwijderd
14-05-2015 16:57
Viviani wint vandaag. Meeste pure snelheid
14-05-2015 17:03
Hofland, Kruijswijk opletten. Ze willen waaiers trekken.
14-05-2015 17:06
We zijn wat verwend de laatste dagen. Deze rit lijkt nu echt ontiegelijk saai, maar het is gewoon een feit dat het er normaal elke dag zo aan toe gaat in de eerste week van een grote ronde.
14-05-2015 17:08
Nou, 2e sprint en nu wel meer hoop op Hofland, maar denk geen winst.
**** Greipel, Viviani
*** Modolo, Mezgec,
** Nizollo, Hofland, Matthews
* Pelucchi, Gilbert, Grega Bole
14-05-2015 17:09
Hofland zit nu al in het wiel van Greipel

Om te reageren moet je ingelogd zijn.