Giro 2015: Volg hier de zesde etappe
donderdag 14 mei 2015 om 12:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de zesde etappe

Vandaag gaan we normaal gesproken heel andere namen zien dan in de afgelopen twee spetterende koersdagen. Het parcours leent zich voor een vroege aanval. De laatste 35 vlakke kilometers moeten de sprintersploegen echter voldoende ruimte bieden om tijdig een algehele hergroepering te realiseren. Pakt Matthews zijn derde ritzege of kan Moreno Hofland het sprintergilde verrassen door met de bloemen te gaan lopen?

De renners worden, met Alberto Contador in het roze, om vijf voor één de ‘wei in gestuurd’ vanuit startplaats Montecatini Terme. Na 183 kilometer bereikt het peloton finishplaats Castiglione della Pescaia. De vraag is wie dit als eerste zal doen en hoeveel renners er tegelijkertijd richting de streep zullen komen. Wordt het wederom een renner die solo over streep mag rijden, een sprint met een klein groepje of toch ‘gewoon’ een massasprint?

Zoals gebruikelijk doen Sporza en Eurosport live verslag van de etappe. Rechtstreekse beelden zijn vanaf 14.30 uur te zien. De finish wordt rond de klok van vijf verwacht.

giro6
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Routeschema

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
88 Reacties
14-05-2015 17:10
Volgens mij zit Hofland nu al achter Greipel.
14-05-2015 17:10
Hofland al weer goed in het wiel van Greipel.
14-05-2015 17:11
Verschil met de eerste etappes, toen Lotto het tempo voerde.

Edit: nu dan toch, hopelijk voor Greipel geleerd uit hun fouten en niet te vroeg opgesoupeerd.
14-05-2015 17:12
Hofland in wiel Viviani nu.
14-05-2015 17:13
Moreno komaan jongen!
14-05-2015 17:13
Hofland nu in het wiel van Viviani.
14-05-2015 17:14
Hofland te ver
14-05-2015 17:14
Modolo verschrikkelijk te duwen
14-05-2015 17:14
Hofland laat zich heeeel erg verdringen...
14-05-2015 17:15
Contador gevallen
14-05-2015 17:15
Jammer dat Pelucchi er niet overheen kwam bij Greipel toen die van Lotto ging juichen. En gaat die renner die Hofland duwde nog gediskwalificeerd worden.
14-05-2015 17:15
Pelucchi op 2, niet veel meer van verwacht maar zo zie je maar...
14-05-2015 17:15
Dit bericht is verwijderd
14-05-2015 17:15
@dalendklimmen

Alhoewel fiets complete onzin post vind ik zijn bijdrage een pak beter dan jouw reactie. Mama's en papa's erbij halen is naast kansloos ook extreem triest...
14-05-2015 17:15
Hofland is boos en Contador gevallen
14-05-2015 17:15
Hofland kreeg op 1,5 kilometer een kopstoot, na finish boos op bardiani man, die de kopstoot volgens mij niet gaf.
14-05-2015 17:15
Aahh wie zag die arm? wtf
14-05-2015 17:15
Veel te krappen aankomst, Viviani, Hofland en alles konden geen eens sprinten schande
14-05-2015 17:15
Hofland boos!
14-05-2015 17:15
Aiii, lag die arm nou helemaal de verkeerde kant op? Zag er erg pijnlijk uit..
14-05-2015 17:15
De knecht van Hofland kwam meer in de weg rijden voor Moreno, dan dat hij een leadout was.
14-05-2015 17:16
Contador gevallen?
14-05-2015 17:16
@Puffin

JA gadverdamme zeg. Gelukkig meteen het beeld weg!
14-05-2015 17:17
Contador op zn eikel ja, die onderarm staat 90 graden de verkeerde kant ielll
14-05-2015 17:17
Aah die arm inderdaad, veel te krap man die aankomst 2 banen max met dan gedrang.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.