Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 16:42
Velen zeuren over Kruijswijk, maar hij is waarschijnlijk wel de beste Nederlander
12-05-2015 16:42
Ai, vdb zat even teveel vanachter... zegt genoeg dat hij er naartoe wil!
12-05-2015 16:42
@NairoQ

Ik ken het gevoel..... Ik denk dat Formolo nog wel gepakt gaat worden.
12-05-2015 16:43
Van Den Broeck erg sterk, Uran moet laten lopen..
12-05-2015 16:43
Come on VDB.
12-05-2015 16:44
En die Aru is nog maar 90%!
12-05-2015 16:44
@fabioaru, heb Aru er trouwens ook uitgelaten, dit scenario niet voorspeld. Dus hoe dan ook geen beste rit ;)

Maar wauw, dit is zo'n etappe waarvan je elke grote ronde hoopt dat je er toch één zal zien. En dan krijgen we die nu al, in een niet-bergrit.
12-05-2015 16:45
Vervelend om te moeten zeggen, maar de alarmbelletjes beginnen toch wel te rinkelen als je Aru zo weg ziet rijden hoor...
12-05-2015 16:45
Chaves en Kreuziger enige overblijvers van de kopgroep bij de favorieten?

Edit: heel wat meer nog blijkbaar, nvm
12-05-2015 16:46
Ik kan niet wachten totdat Aru weer herstelt is van zijn gewichtsverlies want hij oogt nu nog wat zwak hoor.
12-05-2015 16:46
En dan zal je net zien dat ze morgen als makke lammetjes rijden.
12-05-2015 16:47
Als kruijswijk ongeveer het tempo van formule aan kan houden, dan verliest hij ongeveer vijf minuten op de favorieten.. En slechts vier op zijn concurrenten
12-05-2015 16:47
We weten het nu wel met alle verdachtmakingen. Zet alsjeblieft iets anders op of reageer niet.
12-05-2015 16:48
Kan dat gezeur over Aru wachten. Geniet toch van een van de mooiste etappes van de laatste jaren!
12-05-2015 16:49
Formolo pakt hem, Clarke in strijd voor roze.
12-05-2015 16:50
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 16:50
indrukwekkende zege van formolo!
12-05-2015 16:50
Bedenk gewoon dat deze jongens verzuurd naar de etappe zitten te kijken, terwijl wij van het schouwspel genieten. Ik weet tot welke categorie ik liever behoor!
12-05-2015 16:50
En nu morgen kijken wie er dan wint en hoeveel tijd er dan verloren word. Want morgen nog een zware etappe voor de boeg!
12-05-2015 16:50
hoe kan het dat ze geen mannen inhalen
12-05-2015 16:50
Formolo :)!
12-05-2015 16:51
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 16:52
Formolo wel een klasbak hoor, ongelooflijk!
12-05-2015 16:52
Mag natuurlijk ook! Maar denk dan ook niet dat je er echt verzuurd voor zit. Hou het lekker voor jezelf, als het je frustreert.
12-05-2015 16:52
Formolo pakt hier als eerste profzege gewoon meteen giro etappe en eentje om in te lijsten ook nog

Om te reageren moet je ingelogd zijn.