Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 16:53
mooiste etappe in jaren inderdaad.. Formolo gaat echt een hele indrukwekkende etappe winnen
12-05-2015 16:54
we gaan nog veel vaker van hem horen denk ik
12-05-2015 16:55
Juichen om de roze trui, prachtig!
12-05-2015 16:55
Bij deze jongen ben ik nu eens benieuwd wat er gebeurd zou zijn als hij gewoon in het peloton gezeten had. Had misschien wel kunnen volgen, wie zal het zeggen?

@commentatoren, juichen voor de trui toch?
12-05-2015 16:56
Geweldige etappe. Multi grazie !
12-05-2015 16:56
@NairoQ
Dat lijkt me toch niet van de trui...
12-05-2015 16:56
Juicht hij nu om zijn roze trui, of omdat hij denkt dat hij de etappe ook pakt?
12-05-2015 16:57
wat een monster etappe.. echt mooi.
12-05-2015 16:57
Wat schattig van Clarke, ronduit begrijpelijk want hij was de enige die in extremis terugkwam bij de eersten, Formolo vooruit, sh*t happens... Gelukkig krijgt ie nog roze nu.
12-05-2015 16:57
Hij dacht dat hij de etappe had, movistar renner zei iets tegen m na finish en greep toen naar zn hoofd :P
12-05-2015 16:58
Hij dacht dat hij won hoor. Maakte erna al een frustratiegebaar
12-05-2015 16:58
Teleurstellende Uran..
12-05-2015 16:58
@NairoQ Die denkt gewoon dat ie wint hoor!

Wat een fantastische etappe en mooi dat een jongen uit de vroege vlucht beloond wordt.
12-05-2015 16:59
Haha oké, had ik niet door. Moet wel een van de ergste gevoelens zijn na zo'n etappe... Zo terugkomen, zo denken gewonnen te hebben, zo'n teleurstelling...
12-05-2015 16:59
rijdt Kruijswijk serieus al op 5:40 ? :(
12-05-2015 17:00
@RiGHT
Ja, en dan nog rijden er misschien maar een man of 7 (uitgezonderd voormalige koplopers) tussen hem en de groep favorieten
12-05-2015 17:00
emotioneel om de roze trui dus
12-05-2015 17:00
Clarke geeft nu aan dat hij enorm blij was dat hij de trui in de ploeg hield en daarom juichte.
12-05-2015 17:01
Aha, in het commentaar geeft hij toch aan dat hij erg blij was de roze trui binnen te halen.
12-05-2015 17:01
Haha Clarke wil doen geloven dat hij juicht vanwege de trui, maar ik geloof er niks van gezien zijn reactie toen Visconti hem wees op Formolo.
12-05-2015 17:01
Wat n onzin van die Clarke, probeert t recht te praten, maar goed, moet blij zijn met roze en is dat ook volgens mij
12-05-2015 17:01
Tja, die Astana mannen hebben zo hard doorgetrokken dat er gewoon een groot gat zit tussen die groep en de mannen die er af lagen op de klim.

En wat vinnievidefietsen zegt.
12-05-2015 17:01
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 17:01
@right

man of zeven? alleen hesjedal en Danielson zaten er tussen
12-05-2015 17:02
Pff, hij lult eroverheen, die dacht echt wel dattie won, mij bedrieg je niet :)
Daarnaast vind ik niet dat iemand anders dan de winnaar mag juichen, c'mon!

Mooie renner die echt nog wel eens een girorit gaat winnen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.