Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 16:38
Ik denk dan, minstens 5 minuten. Maar goed.
12-05-2015 16:38
HAndgemeten 1.10 achterstand voor het peloton.
12-05-2015 16:38
Mollemarijden: klopt. Hij kwam net te kort op dat moment. Later blijkbaar verder ingestort, want niet bij Hesjedal kunnen blijven
12-05-2015 16:38
top tien nog lang niet uit zicht
12-05-2015 16:38
Heb het even gemist, maar rijdt Kruiswijk alleen of in een groep(je)?
12-05-2015 16:38
Voor zo'n Formolo is dat trouwens hoe dan ook ook leuk, een voorgift van een aantal minuten op een hele groep mensen waarmee we hem normaal op gelijke hoogte zouden plaatsen.
12-05-2015 16:39
Dan hoop ik dat Van den Broeck het goed doet !
12-05-2015 16:39
@Scarflexx, Astana trok het peloton kapot op de klim. En heel erg hard. Was geen enkele mogelijkheid om nog terug te komen als je er toen niet aan zat en er zaten er nog maar 19 in de groep. Daarachter gebroken en iedereen die daar achter de breuk zat was direct kansloos.
12-05-2015 16:39
En oh, waar zitten die mensen die het verstandig vonden, dat gerij van Tinkoff?
12-05-2015 16:39
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 16:39
Mooi koers, doet niet zozeer denken aan Gent-Wevelgem, eerder aan de Waalse pijl 1994
12-05-2015 16:40
@TaDo
Die 15e plaats in de Tour geeft precies aan dat Kruijswijk een goed renner is maar geen kopman. Hij zat daar wel een kwartier achter de nr. 10.
12-05-2015 16:40
@Uwi, volgens commentatoren reed Kruijswijk in een groepje van 3 man.
12-05-2015 16:40
Tinkoff Saxo niks waard ook niet!
12-05-2015 16:40
@Uwi
De belg zei een groepje van 4 à 5.
12-05-2015 16:40
Formolo rijdt een zeer sterke koers, maar ik denk dat er nog iets gaat gebeuren bij Contador/Porte/Aru. Nog maar 1.12 voorsprong.
12-05-2015 16:40
zijn nig genoeg renners die er ook nog een keertje doorheen gaan zakken
12-05-2015 16:40
En ik had nog wel gehoopt dat Astana wellicht zou tegenvallen. Ze liggen zo onder het vergrootglas nu..
In retrospectief heeft saxo een fout gemaakt door te achtervolgen aanvankelijk. Dit knappe staaltje van astana had alleen niemand zien aankomen denk ik.
12-05-2015 16:40
Je zal het zien hé, net Formolo uit mijn Scorito gezet gisterenavond. :(
12-05-2015 16:41
Jongens wat een tempo zo vroeg in de giro
12-05-2015 16:42
@Uwi volgens spor zal in een groepje van 3
12-05-2015 16:42
dat astana zo goed is zo je toch het woord doping zeggen
12-05-2015 16:42
Waarschijnlijk trainen die van Astana veel beter...
12-05-2015 16:42
Astana heeft voorlopig de sterkste ploeg en Aru valt aan!
12-05-2015 16:42
Aru, Contador en Porte weg. Van den Broeck reageert.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.