Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
12-05-2015 16:33
@Henga Fijn om te horen, maar welke bron heb jij voor het verliezen van 10 minuten van Kruijswijk?
@Tutu 15e plek in de afgelopen Tour vergeten? Op zich aardig als je je realiseert dat je carrière op het spel heeft gestaan met een liesslagader operatie.

On: Ik vrees voor sommige renners de tijdslimiet, nog veel meer dan gisteren.
12-05-2015 16:33
Helaas niet, hopelijk vlak erachter
12-05-2015 16:33
Kruijswijk dus ook niet eens bij Hesjedel en Danielson..
12-05-2015 16:33
Hele slechte dag voor Garmin. Danielson en Hesjedal op een paar minuten.
12-05-2015 16:33
Deze etappe lijkt echt eindeloos te duren, zit precies al uren te kijken (en dan bedoel ik nog uren meer dan ik werkelijk te kijken zit). Heel goed nieuws uiteraard.

Vraag me af wat het effect is op vdb dat Monfort zo hard zit te sleuren in de kopgroep. Zou vdb nu wel of niet gediend zijn met een hoger tempo?
12-05-2015 16:34
Ik verwacht aru, Contador, vdbroeck, porte en uran met 2 anderen erbij als eersten over de finish q
12-05-2015 16:34
kruijswijk gaat toch minstens 5 minuten verliezen zo
12-05-2015 16:34
Kruijswijk heeft natuurlijk ook een zwaar gebrek aan een goede ploeg.
Maar, ja als die 2 etappes wint vergeef ik het hem :)
12-05-2015 16:34
Wat is de regel met tijdsverlies? Maximaal hoeveel minuten zal dat ongeveer zijn?
12-05-2015 16:36
Een kruijs over wijk... (Wat een flauwe woordspeling.)
12-05-2015 16:36
Formolo lijkt echt veel op Dombrowski.
12-05-2015 16:36
Kruijswijk 4 minuten achter peloton.
12-05-2015 16:36
Kruijswijk op 5:40 van de koplopers!
12-05-2015 16:36
valt mee met kruijswijk dus
12-05-2015 16:36
kruiswijk 4 minuten achter peleton
12-05-2015 16:36
Kruijswijk dus op 5 minuten, behoorlijke achterstand maar nogmaals verwondert het mij niet.
12-05-2015 16:36
Ik dacht BTW dat Kruijswijk nog even probeerde aan te pikken met een mannetje aan zijn wiel hij reed toen 50 m achter het peloton onder leiding van Astana.
Want, ik zag 100% zeker een geel tenue!

Heb het over toen het peloton brak op de voorlaatste klim!
12-05-2015 16:36
Zeits de beul
12-05-2015 16:37
kruijswijk 4 min hoor ik net
12-05-2015 16:37
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 16:37
hooguit 5 minuten verliezen zo denk ik
12-05-2015 16:37
Helaas ben ik op het werk, wat is er gebeurd dat Kruiswijk zo'n achterstand heeft?
12-05-2015 16:37
Raar dat Kruiswijk ver voor Hesjedal reed bergop en nu daar 2 minuten achter. Giro klassement voorbij!
12-05-2015 16:37
Astana ziet er wel heel sterk uit he
12-05-2015 16:38
@Klootje.

Alleen Naievelingen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.