Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
1 9 10 11 12 13 22
12-05-2015 15:42
@nairoq
In de achtervolgende groep moest Kreuziger bijna al het werk doen. Nu tinkoff gezorgd heeft dat hij weer in de kopgroep zit, hoeft hij niet alle kopwerk te doen en kan tinkoff het kopwerrk in het peleton aan andere overlaten.

@kwouter

Denk je serieus dat het 20 min geworden was, dsn haddden astana en sky allang gas gegeven :s
12-05-2015 15:42
@ stofzuigert.

2013 is 2 jaar geleden. Toen kende nog weinig mensen Aru. Is een vreemde vergelijking.

Daarin tegen heeft kreuziger zicht afgelopen weken wel bewezen.
12-05-2015 15:42
Wat een mooie koers! Chapeau voor de parcoursmaker
12-05-2015 15:42
peloton gebroken door astana. kruijswijk voor in gezien? iemand?
12-05-2015 15:42
We gaan in het restant van de etappe nog ogen en camera's te kort komen om het allemaal nog bij te houden.. man man
12-05-2015 15:43
Ik zei het al, Aru...klopt niks van die 'virus'..
12-05-2015 15:43
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:43
@ daan

Niet gelost?? Hij is nergens te zien!

Leuk dat die voorsprong op 7.54 blijft staan, maar klopt natuurlijk geen hout van!
12-05-2015 15:43
Tinkoff heeft daar heus niet voor gezorgd... Daar heeft de verstandshouding onder de achtervolgers voor gezorgd.
12-05-2015 15:43
Kruijswijk is eraf.
12-05-2015 15:43
Hopen dat slagter Kruijswijk nog kan terugbrengen met Hesjedal in z'n wiel..
12-05-2015 15:43
Wat een koers! Astana doet nu wat het moet doen, Saxo in een zetel die kunnen een dubbelslag pakken wanneer Contador nog eens flink aangaat op die laatste klim. In ieder geval zal het daar wel een kopmanspel worden met zo'n klein elite peloton.
12-05-2015 15:43
Gat is te groot... dit rij je alleen niet dicht, dat is wel klaar voor Kruiswijk. Erg jammer :-(
12-05-2015 15:44
geen kruiswijk meer, klassement voorbij fiets nog achter matthews helaas!!
12-05-2015 15:44
Nederlanders wordt hem niet vandaag ...
12-05-2015 15:44
Zakarin zou ook gelost zijn, Trofimov de enige Katusha in het peloton
12-05-2015 15:45
Verbaast mij niets dat Kruijswijk de rol heeft gelost, hij moet het juist van de uitputtingsslag hebben in de derde week aangezien hij goed hersteld. Dit is teveel van het goede voor Steven in week 1.
12-05-2015 15:45
Jammer dat het zo slecht in beeld wordt gebracht. Dan hadden we sws de beste rit sinds Galibier 2011 gehad.
12-05-2015 15:45
Zit je lekker te kijken met Keizer voorin.. alles top en 1 versnelling en Kruiswijk kan het klassement vergeten.. wat een onzin
12-05-2015 15:45
Heerlijke etappe! Doet me een klein beetje denken aan Gent-Wevelgem dit jaar.
12-05-2015 15:46
toch ongelofelijk dat Kruijswijk alweer gelost is. Dat ze zo iemand dan nog als kopman bestempelen. Er rijden van astana alleen al 6 knechten voor hem en zelfs matthews blijft langer aanhaken
12-05-2015 15:47
Dan moet je nu ook je conclusie trekken dat je geen klassementsman bent. Waardeloos
12-05-2015 15:47
Dat geschreeuw hier altijd ..
12-05-2015 15:47
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:48
Iemand enig idee waar Kruiswijk rijdt?
1 9 10 11 12 13 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.