Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
1 8 9 10 11 12 22
12-05-2015 15:35
Keizer gaat niet winnen ;-) maar goed dat hij vooraan mee is voor Kruiswijk straks!!
12-05-2015 15:35
Lijkt wel een junioren koers dit, als je even 3 minuten niet oplet of iets anders bent aan het doen is de koerssituatie volledig gekeerd.
12-05-2015 15:35
Opgave Meersman.
12-05-2015 15:36
TaDo: Ja genieten dit, waarom gebeurt dit niet vaker
12-05-2015 15:36
Astana gaat gas geven nu! Zal wel snel gaan nu
12-05-2015 15:37
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:37
Kreuziger zit toch nooit bij de eerste koplopers, vreemd.
12-05-2015 15:37
Leuk zoals Wuyts het verwoordde, lijken wel aspirantjes, eindelijk actie.
12-05-2015 15:37
Man man man, nog ruim 50km te gaan, en al 10 pagina's comments :).

En die laatste 50 gaan nog leuk worden!
12-05-2015 15:37
Meh, favorieten eindigen gewoon op 2 minuten van de winnaar hoor straks. Enkel wat krachten 'verspild' dus mijns inzien van Tinkoff, ze hadden gerust wat meer kunnen bluffen met zo'n sterkhouder vooraan.
12-05-2015 15:38
Van het peloton is nu ook niet veel meer over. Ik vraag me ook af of Kruijswijk er nog wel bij zit.
12-05-2015 15:39
Aru lijkt ook verlost van zn vi-rus.
12-05-2015 15:39
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, als er echt gas wordt gegeven slinkt de voorsprong nog vrij snel. Laat staan als er klassementsmannen uit het peloton gas gaan geven op dat laatste klimmetje... Nog meerdere scenario's mogelijk!
12-05-2015 15:39
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:39
Peloton breekt. Astana trekt het uitelkaar.
12-05-2015 15:39
Kruiswijk nu al gelost
12-05-2015 15:39
ehm , Kruijswijk eraf?
12-05-2015 15:40
zo, peloton in 2 stukken, eerste groep maar man of 25 a 30 nog. Astana trekt door
12-05-2015 15:40
Gigantische breuk in het peloton door Astana, als ik het goed zag zat Kruijswijk op een 20-30tal meter. Matthews er in ieder geval vanaf. Is de oorzaak een valpartij of gewoon barrage?
12-05-2015 15:40
Peleton in stukken. Deel van de klimmers zal niet opgelet hebben.
12-05-2015 15:40
Matthews eraf
12-05-2015 15:40
En hoe.. hopen dat die slecht gepositioneerd zat.. anders is het klassement nu wel klaar
12-05-2015 15:40
Wow, vierde etappe haha! Kruijswijk kan top 10 ook wel vergeten als ze vanaf nu gaan doorrijden.. Hopen dat ie er nog doorheen komt!
12-05-2015 15:41
Kreuziger verliest op deze manier echt snel zijn voorsprong op het peloton.
12-05-2015 15:41
Kruijswijk zat gewoon ver van achteren, niet gelost maar puur slecht geplaatst.
1 8 9 10 11 12 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.