Giro 2015: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 12 mei 2015 om 12:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de vierde etappe

Vandaag moeten de klassementsmannen erg goed opletten in de Giro d’Italia. Er is nog geen aankomst bergop, maar de etappe van Chiavari naar La Spezia is erg lastig. Onderweg liggen drie beklimmingen van derde categorie, maar de laatste tien kilometer gaan in dalende lijn.

Gaat er vandaag vluchter met de dagzege aan de haal, of komt er een grotere groep naar de aankomst? Een tweede vraag is of Michael Matthews zijn roze trui kan verdedigen in deze lastige rit? Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_alt

De renners zullen om tien over één de start nemen in Sestri Levante. De aankomst in La Spezia wordt verwacht tussen vijf uur en half zes. Eurosport begint al voor het begin van de etappe met de live-uitzending, om kwart voor één. Sporza haakt om half twee aan.

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
529 Reacties
1 6 7 8 9 10 22
12-05-2015 15:08
Is Keizer al terug bij g1.
12-05-2015 15:08
Minuutje of 4, 3 aan de finish. Alles safe, lekker op veilig spelen.
12-05-2015 15:09
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:12
Saxo nog altijd in achtervolging?

Misschien heeft mr Tinkoff wel een miljoentje op Contador gezet :)
12-05-2015 15:12
keizer heeft de aansluiting alweer nickdt.

en nu kreuziger erbij zit zal Tinkoff toch wel nokken.. hoop ik.
Daarnaast: Riis was meestal toch wel een goed tacticus hoor..
12-05-2015 15:15
Wat een fantastisch parcours, 'never a dull moment'. En dit is toch echt een serieuze bergetappe, als je ziet hoe lang die beklimmingen zijn. Vooral dat ze zo onregelmatig zijn, maakt ze bijzonder lastig.
12-05-2015 15:15
dat minder hoog hebben zitten sloeg ook niet op zijn tactisch inzicht
12-05-2015 15:15
het is vooraan nu hollen en stilstaan... niet echt een geöliede machine
12-05-2015 15:15
Weening is dus er uiteindelijk niet bij gekomen?
12-05-2015 15:16
Bla bla bla dubbele tactiek. Kreuziger moet gewoon volop meedraaien om zo SKY, Astana en QS helemaal gek te maken. Dan mag Contador aankomende weken met weergaloze aanvallen in de bergen proberen het roze te pakken terwijl Kreuziger lekker chillt in de wielen van Porte, Uran en Aru.
12-05-2015 15:16
Zwemt Weening nog ergens tussen of is ie vooraan geraakt?
12-05-2015 15:17
Nog altijd 6km voorsprong voor de kopgroep, peleton zal 10% harder moeten rijden om bij te halen.
12-05-2015 15:18
Schiet mij maar lek :) die voorsprong loopt weer op...
12-05-2015 15:18
AZH, zwemt er nog tussen volgens mij. De hele tijd aanvallen over en weer, mooi om te zien! De winnaar van de etappe zit in de kopgroep :).
12-05-2015 15:18
Al die snelle conclusies over alles, zoals de ploegentactiek. Wordt je toch moe van!. Lijkt me een uiterst goede beslissing, omdat ze het nu perfect in handen hebben. En straks zul je dezelfde personen horen: 'wat een goede keuze van Tinkoff'!
12-05-2015 15:19
@ Romāns Vainšteins

Het klinkt allemaal zo makkelijk. Kreuziger kan echt niet "even zomaar" porte en uran kunnen afstoppen
12-05-2015 15:21
Weet iemand of ze voor of achter op het gemiddelde tijdschema liggen?
12-05-2015 15:21
Ik zie Uran en Aru niet zomaar 9 minuten goedmaken op Kreuziger. Denk dat Kreuziger wint als hij voorop blijft met een grote voorsprong.
12-05-2015 15:22
Aan de koppies te zien gaat het nu wel stukje harder in het peleton. Je ziet ook dat er achterin er al weer enkele, dacht ook Greipel te zien aan het elastiek.

keizer daalt goed zo te zien
12-05-2015 15:22
@Kwouter
Maar ze rijden hem zeker niet zomaar eraf. Hij lijkt echt goed in vorm, getuige zijn prestaties in de klassiekers dit jaar.
12-05-2015 15:22
Dit bericht is verwijderd
12-05-2015 15:22
Haha tuurlijk, Kreuziger nu al kandidaat voor de eindwinst! Ik lach me rot :)
12-05-2015 15:23
@Bazzz, verklaar je nader. Wat heeft het voor zin om Kreuziger maar 3 minuten te geven ipv 5, ik zeg maar iets?
12-05-2015 15:23
Keizer bij Amador, Colbrelli en Moinard
12-05-2015 15:23
Kreuziger wordt hier serieus onderschat. Afhankelijk van de voorsprong kandidaat winnaar- podium. Zit in topvorm. Maar gaan ze die nu echt met voorsprong deze rit laten uitfietsen zelfs voor andere top 10 kandidaten is dit toch vreemd?
1 6 7 8 9 10 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.