Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
1 3 4 5 6 7 33
30-05-2015 14:51
Iemand iets gehoord of de belg de giro zo live uitzenden of gaan ze de Colle de Finestre geheel uitzenden zodat ze dus een stukje achter lopen?
30-05-2015 14:51
Peloton helemaal op een lint dus er wordt gekoerst.
30-05-2015 14:56
LTJ en Saxo leiden het peloton. Nog 70 km en voorsprong koplopers 1'55.
30-05-2015 14:57
Vanaf de voet van de Finestre gaan ze op de Belgische livestream comentaar geven. Weet niet of het ook zo is op Sporza, maar ik neem aan van wel.
30-05-2015 15:00
Renaat Schotte ‏@wielerman 35 min35 minuten geleden
Livestream Finestrerit (enkel in België) vanaf 1430, met commentaar vanaf de voet, live tv na RvBelgië #giroSporza http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_wielrennen/Comp_Giro_2015/1.2328639 …

Dus ik denk dat ze na RvB gewoon live inpikken.
30-05-2015 15:00
Nu op NOS studio sport tennis: de nummer 199 tegen de nummer 234 van de wereldranglijst voor vrouwen. Je zou hopen dat ik een grapje maak, maar nee, het is echt zo.
30-05-2015 15:03
Is het een raar idee om via Wielerflits een petitie te ondertekenen voor meer live wielrennen op de NOS (site)? Bijvoorbeeld om de 3 grote rondes tenminste uit te zenden vanaf 3 uur?
30-05-2015 15:03
RvB, Raymond van Barneveld?
30-05-2015 15:04
Engelse Eurosport is live:
http://www.cyclinghub.tv/livestream
30-05-2015 15:04
65 km met 1.45 voor de koplopers. Dat gaat dus goed, die redden het echt niet tot de top van de Finestre.
Saxo en Lotto Jumbo aan kop van het peloton, dus Contador wil nog wel een etappe pakken. Gelukkig is Contador Kruijswijk goed gezind na die etappe laatst, dus die gunt hem de bergpunten wel.

Nu nog hopen dat Kruijswijk goede benen heeft en met de beste omhoog kan.
30-05-2015 15:04
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 15:05
Heb hola geïnstalleerd na 5 min sloeg norton op hol,aanval na aanval heeft iemand in Nederland een veilige stream?
30-05-2015 15:05
@MaukeBollema

Niemand begrijpt de NOS meer. Kijk er moet bezuinigd worden dat klopt. Maar, vroeger zonden ze tenminste de weekendetappes uit, wat vaak ook de bergritten zijn. Dat vond ik gewoon zeer acceptabel aangezien ze de TDF wel geheel uitzenden net als de klassiekers.
Maar, ja jammer dat er veel bezuinigd moet worden op sport zo gaat de CL vanaf volgend jaar ook weg bij de NOS (zeer spijtig!).
30-05-2015 15:05
Wie rijdt er van LTJ op kop van het peloton?
30-05-2015 15:05
Denk dat het gewoon een budget ding is bij de NOS. Grote ronde moet je natuurlijk elke etappe op een andere locatie uitzenden (Hotelkosten, Benzine, Mankracht) terwijl je bij een binnensport meestal maar op een locatie zit. Hierdoor kiest de NOS er waarschijnlijk voor om alleen de Tour en klassiekers uit te zenden (Klassiekers is ook maar 1 dag).
30-05-2015 15:07
De NPO interesseert me totaal niet als om wielrennen gaat. Commentatoren werkelijk niet om aan te horen en niet deskundig genoeg.
30-05-2015 15:08
@nickdt

Volgens mij kun je de uitzending digitaal streamen en als je er commentaar bij wil kan dat ook vanuit Nederland. Dan vallen de kosten volgens mij reuze mee.
30-05-2015 15:08
@nickdt, dat kan natuurlijk ook vanuit een achterkamertje in Hilversum. Eurosport doet haast niet anders.
30-05-2015 15:08
Thanks,daan
30-05-2015 15:08
Uiteraard kan dat, maar zo bijdehand zijn ze niet bij de NOS. Heb vaak een stream van ze gevolgd gedurende de Tour vorig jaar zonder commentaar.
30-05-2015 15:09
Nog 11km tot de voet....spannend. TLJ houdt t gat klein.
30-05-2015 15:10
Op RaiSport1 ook een live stream
30-05-2015 15:11
@mollemarijden: voor een deel heeft dat met de dopingperikelen te maken. Benieuwd of ze na de herkiezing van Blatter nu bij de NOS het WK gaan boycotten.
30-05-2015 15:12
Tjallingi op kop als ik het goed zag ;). Treintjes van TLJ en Tinkoff tussen elkaar gemengd, Contador en Kruijswijk hebben elkaar echt gevonden :).
30-05-2015 15:12
Dan vraag ik het nogmaals:

Is het een idee om via Wielerflits een petitie te starten voor tenminste een stream op de NOS site voor de grote rondes?
1 3 4 5 6 7 33

Om te reageren moet je ingelogd zijn.