Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 13:27
Hopen dat het materiaal ons niet in de steek laat.
30-05-2015 13:27
Volgens de site van het Nederlandse Eurosport zenden ze van14.33 - 15.06 en van 16.10 - 17.45 rechtstreekse beelden uit.
30-05-2015 13:27
Rik1994
+1

Trouwens best wel ziek als je bedenkt dat Kruijswijk na een week op ongeveer +10:47 van Contador stond. Volgens mij heeft hij (op Landa na) de minste tijd verloren op Bertje de afgelopen 2 weken.

TLJ met de hele ploeg aan de kop van de koers samen met de Tinkof mannen. De bergtrui geen doel?
30-05-2015 13:27
Als Hesjedal gaat op de klim (ik verwacht van hem een kunststukje) zal Kruiswijk mee moeten.
30-05-2015 13:32
Mooi Tinkoff-Saxo en LottoNl laten het gat niet oplopen
30-05-2015 13:33
Tinkoff-Saxo en TLJ voeren het peloton aan.
30-05-2015 13:37
Dus Kruiswijk gaat toch voor de bergtrui :-)
30-05-2015 13:37
TLJ houdt het gat klein zodat de vluchtersgroep voor de top wordt ingelopen. Mooi. Fijn dat ze initiatief nemen.
30-05-2015 13:40
het maakt voor hem niet uit of zijn ploeg werkt of niet werkt, hij kan rusten tot aan de klim. aangezien zijn ploeg hem maximaal een paar kilometer op de berg kunne nhelpen kunnen ze beter nu gewoon hun werk al opknappen. hierdoor blijven er meer opties open voor kruijswijck: bergklassement, etappewinst en een goed klassement
30-05-2015 13:40
Precies zoals ik gister al zei gewoon 2 mannen op kop zetten het kost kruiswijk niet meer kracht dan anders
30-05-2015 13:40
Op RAI 1 nu beelden wk-finale 1974 ??
30-05-2015 13:41
Misschien krijgen we vandaag wel een kruistador op de finestre
30-05-2015 13:47
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 13:52
Het gaat dus zoals ik had gehoopt.Lotto Jumbo op kop van het peloton. Het gat niet te groot laten worden en in het slot van de etappe proberen Visconti en Inxausti eraf proberen te rijden.
30-05-2015 13:53
Wat is het verschil met de kopgroep?
30-05-2015 13:54
@jaykay, Een kleine 2 minuten.
30-05-2015 13:57
Dankje Josi!
30-05-2015 13:59
Ik word hier echt bloedlink van, geen livebeelden !
30-05-2015 14:00
DOet die livestream bij sporza het ooit bij jullie eigenlijk?
30-05-2015 14:02
Blijft rond de 2 minuten hangen. Peloton laat ze niet begaan en tenzij Zakarin z'n turbo weer heeft gevonden, is dat voor alle kopgroepmannen kansloos.

Goed werk dus van TLJ, Kruijswijk heeft het nu in eigen hand. Finestre is zo zwaar dat ik Visconti niet verwacht in de eerste groep, Intxausti eigenlijk ook niet. Dan is het dus alles op alles om als een van de eerste 3 boven te komen.
30-05-2015 14:05
@Kristoffan. Niet van de Sporza site zelf , geo restricted. Vaak wel via de bekende portal sites, maar geen hi res. Heb eens naar de HOLA oplossing gekeken, maar daar lijkt me allerlei spy- en adware shit bij te komen, en heb ik daarom niet geinstalleerd
30-05-2015 14:05
Eurosport gaat live over zo'n 20 minuten!!!
30-05-2015 14:06
@Kristoffan, met een VPN browsend vanuit Belgie werkt ie wel.
30-05-2015 14:09
Iemand een livestream?
30-05-2015 14:12
Iemand livestream die in Nederland te bekijken is? Liefst Engels commentaar.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.