Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
1 5 6 7 8 9 33
30-05-2015 15:25
NOS zendt over 20 jaren 'Andere tijden sport' uit, over Kruijswijk in de Giro 2015.....:-(
30-05-2015 15:25
Het commentaar wat gegeven wordt slaat nergens op, alle zenders zouden hetzelfde doen en je ziet echt de eerste 2 km niet nou wat errugg
30-05-2015 15:26
Heb opzich wel een goede stream te pakken. Happert niet en goed tot redelijk beeld.

http://www.sportingvideo.tv/20150508/vv554cbca2863ca9.24835336-1067395.html
30-05-2015 15:27
Kopgroep 46 sec voorsprong op peleton
30-05-2015 15:27
50 sec nog maar!
Als die GPS klopt gaat het nu wel heel erg hard met de voorsprong.
30-05-2015 15:28
Peloton gaat hard. Als het zo doorgaat, blijft er alleen een elitegroep over voorin.
30-05-2015 15:28
Britisch Eurosport perfect beeld en Steven Roche als commentator (dacht ik begrepen te hebben)
30-05-2015 15:28
32 sec maar
30-05-2015 15:28
Het peloton vliegt er wel lekker in hoor
De kopgroep is al bijna ingehaald voordat ze goed en wel aan de klim beginnen
30-05-2015 15:29
Berlato uit de kopgroep demareert aan de voet van de Sestriere. Peloton op slechts 30 seconden.
30-05-2015 15:29
Kruijswijk nog goed met Keizer bij zich, Hesjedal ook nog 1 mannetje.
30-05-2015 15:29
Ze zijn al bijna gepakt voor ze aan de klim beginnen. Dit wordt vuurwerk!
30-05-2015 15:29
Dan maar ff streamen.
30-05-2015 15:30
keizer zakt er doorheen.
30-05-2015 15:31
Ze beginnen aan de Finestre! Aanval Bongiorno.
30-05-2015 15:31
Kruijswijk schuift mooi meer naar voren
30-05-2015 15:33
Van de Broek sterk!
30-05-2015 15:33
Off: Bij die kermiskoers zitten ze natuurlijk weer allemaal in het peloton bij elkaar. Nog 7 km te gaan.
On: En op de stream is het weer reclame..
30-05-2015 15:33
LTJ heeft het goed gedaan, nu mag Kruijswijk aan de bak, zet em op jongen!
30-05-2015 15:33
Kruijswijk heeft goede benen volgens mij.
30-05-2015 15:34
@sven: en daar gaan ze na afloop nog even een half uur over napraten alvorens naar de giro te schakelen, dat is het ergste nog.
30-05-2015 15:35
Saxo gaat er echt niet veel afkrijgen. Hoop dat Astana op kop gaat is ook goed voor Kruissy.
30-05-2015 15:36
Omdat ik de Ronde van Belgie opneem en later kijk stel ik het op prijs hier geen reacties op die koers te horen, laat staan wie er wint of hoe het er voor staat. Ander Forum graag!
30-05-2015 15:36
Astana neemt het nu over op de klim.
30-05-2015 15:37
Uran er al af?
1 5 6 7 8 9 33

Om te reageren moet je ingelogd zijn.