Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
1 2 3 33
30-05-2015 11:49
Gisteren nog eens de etappe uit 2011 terug gekeken. Ik ken denk ik weinig cols die zo schitterend zijn om te kijken als deze, wat een genot wordt dit! Voor mij categorie Stelvio, vanaf de Prato kant, en Galibier. En wat was Kruijswijk toen goed zeg! Als dat vandaag weer zo is wordt het een memorabel dagje!

Contador gaat trouwens winnen, want hij heeft aangekondigd "misschien wel te gaan aanvallen".
30-05-2015 11:51
Als Contador zegt dat ie gaat aanvallen, gaat ie winnen ;).
Ik ben benieuwd naar de kopgroep..
30-05-2015 11:53
Zou het kwartje voor de Lotto-Jumbo fans voor de eerste keer dit seizoen goed vallen!?
30-05-2015 11:55
Als Contador zegt dat hij aanvalt, is er iets goed mis.
30-05-2015 11:57
Succes Kruijswijk, veel plezier allemaal! Op een mooie dag!
30-05-2015 12:00
Engelse eurosport zal volgens mij wel eerder beginnen, anders heb je altijd de website van raisport of een andere website.
Dus er zullen meer dan genoeg streams aanwezig zijn.
30-05-2015 12:01
Als het aan Sporza en Eurosport ligt, zien we dus weinig of niets van de mooiste klim van de hele Giro. Dat wordt behelpen met Italiaanse streams.
30-05-2015 12:02
Hier de eerste link, staat dat ze gewoon om 12 uur al beginnen, maar zal nog een lange voorbeschouwing aan zitten denk ik: http://www.raisport.rai.it/dl/raiSport/dirette/ContentItem-49340f1d-5246-4cf7-931f-75d65af039e7.html
30-05-2015 12:02
Zou Sporza echt niet een beetje in vertraging uitzenden? Dat deden ze bij de Tirreno geloof ik weleens in het verleden. Waardoor we toch de Finestre te zien krijgen?
30-05-2015 12:02
Engelse Eurosport komt na Roland Garros, we hebben altijd nog RAISport of BeinSport, Sporza is om kwart voor 4 klaar met ronde van België waarschijnlijk, dus dat komt goed.
30-05-2015 12:03
Als Contador aanvalt, dan lijkt 't mij verstandig, als Kruijswijk goed is, dat hij het wiel van Landa e/o Hesjedal volgt.
30-05-2015 12:05
Ze hebben bij Sporza wel eens de beklimming van de Angliru in de vertraging uitgezonden vanwege een of ander Belgisch kermiskoersje.
30-05-2015 12:05
Hopen op een heerlijk slotstuk van wat een heerlijke Giro is geweest!
30-05-2015 12:13
Mikel Landa belooft oorlog!
30-05-2015 12:13
Ik weet wel zeker dat Sporza er wat vertraging inpropt maar ik ga gewoon voor de RAI. Ronde van Belgie is aarnaast ook nog eens aangepast qua schema.
30-05-2015 12:13
@redactie
De punten die je zou krijgen voor de finistere kloppen niet
30-05-2015 12:14
Voor degene die graag willen weten hoe die klim er nou uitziet:
https://www.youtube.com/watch?v=UsTS1TRN9Tg
30-05-2015 12:15
Die Contador toch, zei gisteren ook: "Het is niet erg als ik geen rit win in deze Giro, de eindzege is mijn hoofddoel. Ik ben hier al zes maanden mee bezig en moet nu mijn energie slim verdelen."

Hoop dat hij desondanks toch is vol voor de rit gaat.
30-05-2015 12:16
Hoe belooft Landa oorlog precies? Geeft hij expliciet aan Contador te gaan slopen?
30-05-2015 12:19
Op de site van sporza staat livestream 30-5 om 14.30. Icm hola zou t feest zijn als dat klopt!
30-05-2015 12:22
@DeLuiaard
Dat klopt hoor, maar dan zonder commentaar. Dat ging de voorbije dagen ook gewoon zo.
30-05-2015 12:23
Op Sporza zal er vanaf 1430 livestream zijn zonder commentaar. Beste optie
30-05-2015 12:26
Hopelijk is SK in het geel op de Finestre weer net zo indrukwekkend als in het geel op de Mortirolo... (en wint hij daarmee het blauw). Dan is iedereen hier tevreden...
30-05-2015 12:26
Blijft toch jammer dat Sporza een nietszeggend koersje als de Ronde van België verkiest boven de Giro. Dan zou je toch zegen, dat men eerst de Giro uitzendt, om daarna de laatste dertig kilometer in België uitzendt.
30-05-2015 12:28
@JamesEvans2014. Sporza is een Belgische zender en het is de Ronde van België.. En heb je de etappe van gisteren gezien? Gebeurde net zo veel als in de Giro.
1 2 3 33

Om te reageren moet je ingelogd zijn.