Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
1 4 5 6 7 8 33
30-05-2015 15:12
In het criterium in België gaan ze niet hard genoeg. Jammer, want ik zie liever de beklimming van de Finestre dan Reus, Jans en consorten.
30-05-2015 15:13
Ook voor de NOS geld, waar ze geld aan verdienen boycotten ze niet. Dat bijna heel mannelijk Nederland dat idiote voetbal kijkt helpt dus niet om meer wielrennen en minder corrupte slavenarbeider bendes op tv te zien.
30-05-2015 15:14
Sporza moet zich schamen. Nos had ik al opgegeven.
30-05-2015 15:14
Alle ploegen zitten wel erg gegroepeerd. Kopgroep wordt wel voor de top gepakt!
30-05-2015 15:14
@jansen8888 je kan een petitie gaan houden maar denk niet dat het veel zin heeft. Ik weet trouwens niet zeker of het overgrote deel van Nederland liever naar de Giro kijkt of liever naar Roland Garros.
30-05-2015 15:15
@jansen

Denk het niet zonder commentaar heb je er ook niet veel aan. Zal nog steeds te weinig kijkers trekken < 10000
30-05-2015 15:15
nickdt - 30 mei 2015 om 15:05
Denk dat het vooral politiek correcte verontwaardiging is bij de staatsomroep, beetje vergelijkbaar met Duitsland!
Maar Smeets met het meeste boter op zijn hoofd is gebleven!
En dan zijn zendtijd misbruiken om samen met zijn vriendje Bert Wagendorp, journalist David Walsh voor lul proberen te zetten..
30-05-2015 15:16
e5b9d4fbbf
30-05-2015 15:16
55 km te gaan 1 min 47 sec voorsprong
30-05-2015 15:16
Dat ik de finale van de Giro en laatste bergetappe over de Finestre op een haperende Engelse livestream moet kijken is toch wel het dieptepunt voor mij.
30-05-2015 15:17
Heeft iemand meerdere live streams geprobeerd? Er is veel keuze maar ze haperen allemaal fors. Met andere woorden welke werkt het beste?
30-05-2015 15:18
Wie niet waagt wie niet wint...mijn stem heb je
30-05-2015 15:18
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 15:18
TLJ en Saxo samen op kop. Nog 10 km tot de voet van de klim.
30-05-2015 15:18
Zou Visconti er alles aan doen om zometeen de eerste te volgen op de Finestre? Hij zou toch niet meekunnen met de beste klimmers?
30-05-2015 15:19
Deze stream is zonder twijfel de beste Engelse Eurosport, HD ;).
http://www.cyclinghub.tv/livestream
30-05-2015 15:19
http://www.cyclinghub.tv/livestream Dit is voor mij de beste en minst haperende.
30-05-2015 15:19
Lol. Die Engelsen op Eurosport.
The Dutch love their cycling.
Ik merk er niets van. Ze lezen er zeker niet mee.
30-05-2015 15:20
@bartje, probeer RaiSport1
30-05-2015 15:22
De engelse eurosport via cyclinghub werkt perfect bij mij. Alleen jammer van de reclame er tussendoor
30-05-2015 15:22
5k tot de voet!
30-05-2015 15:23
@bartje, deze krijg ik ook redelijk goed. Maar idd ook reclameblokken, maar ja, je kan m toch volgen.

http://www.yopika.tv/20150507/v-haha_sport_9_name-1066488-554b96f6c115f8.48987506.html
30-05-2015 15:24
Wel jammer dat Sporza 'hun' ronde van België verkiest boven de Giro. Eurosport kijken ben je na een uur ook wel zat. Om de 5 minuten reclame (ook steeds dezelfde reclames, nu weet ik wel hoe mooi Israel is) en het (Nederlandse) commentaar is ook niet om aan te horen. Maarja op dit moment de enige oplossing helaas..
30-05-2015 15:24
Nu Lotto Jumbo hard op kop
30-05-2015 15:24
Peloton is op hol geslagen en stormen naar de voet van Sestriere. Voorsprong nog 1'20.
1 4 5 6 7 8 33

Om te reageren moet je ingelogd zijn.