Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 14:16
Ik heb gewoon zenuwen voor deze etappe! Hup Kruijswijk!
30-05-2015 14:22
RAI nu live?
30-05-2015 14:23
Hoop is gevestigd op Eurosport. Livestream staat aan (simpel via de bekende portals te vinden). 'Uiteraard' zoals meestal voor de grotere doelgroepen weer iets debiels in beeld zoals 2 kerels die een klein balletje over een net aan het rammen zijn, met volle tribunes eromheen. De ledigheid van die toeschouwerslevens vind ik schokkend ( vrij naar Tim Krabbe's 'de renner' )
30-05-2015 14:24
Niks mis met tennis, alleen de giro is er nog maar 2 dagen en tennis nog 8 dus giro moet natuurlijk voorrang krijgen dat snapt iedereen
30-05-2015 14:25
Ik kan persoonlijk nog geen 5 minuten naar Tennis kijken.

Eentonig, geen spanning en simpelweg voorspelbaar.
30-05-2015 14:26
http://www.sportingvideo.tv/20140726/vv53d3b3e48ba7d1.13431824-856729.html
30-05-2015 14:28
Weet iemand hoelaat ze aan de klim zullen beginnen?
30-05-2015 14:28
Heb tot mijn 28e zelf ook veel getennist, maar als kijker vond ik alleen de grote Wimbledon partijen leuk in de tijden van McEnroe, Borg, Becker, Connor, en nog een beetje Agassi. Daarna geen bal meer aan. (SORRY VOOR EVEN OFF TOPIC)
30-05-2015 14:30
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 14:31
Nog geen livebeelden toch?
30-05-2015 14:31
Als ik me niet vergis komt er bij de nos zometeen handbal het is echt ongelooflijk....
30-05-2015 14:32
KK. Helemaal mee eens. Daarom is deze sport zo populair bij doorleefde ouwe knarren... en heb ik veel respect voor de jonge gasten die er al volop mee bezig zijn (suffering, moed, strijd, deceptie, list, bedrog, slim, dom, victorie, team, solo, liefde, haat, kameraadschap, vijandelijkheid, etc. etc).
30-05-2015 14:33
handbal? is er geen korfbal dit weekend?
30-05-2015 14:34
Zullen we het begin van de klim live kunnen meepikken om 16u?
30-05-2015 14:34
Off: Als we nu massaal het voetbal gaan boycotten, ontstaan er oceanen van tijd voor de andere sporten. Is Blatter meteen koning van niks.

On: Rai is toch prima. Je weet wat je ziet, commentaar lees ik hier wel.
30-05-2015 14:35
Voor de liefhebber. "Live " engels commentaar.
http://www.sportingvideo.tv/20150508/vv554cbca2863ca9.24835336-1067395.html
30-05-2015 14:38
ja die link van au contraire is goed!
30-05-2015 14:41
Nu live op Sporza. Aan de voet van de Finestre met commentaar Renaat en José!
30-05-2015 14:41
Mooie woorden van Flecha voor Kruijswijk!
30-05-2015 14:45
Mooi Lotto en Saxo consolideren op 2 minuten. Dadelijk wordt er natuurlijk nog meer versnelt, zodat de klassementsmannen helemaal voor aan de voet van de klim komen.
30-05-2015 14:45
Nog 35k op het vlakke bollen
30-05-2015 14:45
jeah live wielren beelden!
30-05-2015 14:47
Live op sporza idd. Jammer dat ik alleen maar windruis hoor en geen commentaar, maar beter als niks. Peleton op 2 min, nog 78km
30-05-2015 14:48
Nog maar 25 km tot de voet dus laten we zeggen nog een 40 minuten voordat ze aan de klim beginnen.
30-05-2015 14:50
off: Kai Reus alleen op kop in België

Om te reageren moet je ingelogd zijn.