Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 12:32
Berlato & Saramotins 10" voor op het peloton. Er lijken er niet echt veel brood te zien in een ontsnapping.
30-05-2015 12:34
Colle delle FInestre is echt een zieke klim. Je begint op minder dan 500 m hoogte en eindigt dik boven de 2 km hoogte dit in minder dan 20 km.
Sick!
30-05-2015 12:34
Kijk daar, Saramotins! Leuk dat ie er nog wat van wil maken ;)
30-05-2015 12:39
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 12:43
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 12:43
Uitleg over de Afrikaanse spieren van Grmay door Cipo op Rai
30-05-2015 12:45
De vluchters zijn weer teruggepakt
30-05-2015 12:45
@Pingdo Dat snap ik, maar het staat totaal niet in verhouding met elkaar qua prestige. Het is alsof de NOS de Champions League finale niet zou uitzenden, wegens een play-off wedstrijd uit de Eredivisie.
30-05-2015 12:45
@tokstar, Thx, wist ik niet. Weinig koers kunnen zien vanwege werk:( lekker muziekje er bij aan dan maar! Ik opteer voor carmina burana of een ander onheilspellende opera.

Of Quattro stagioni om Contador in de 'lente' omhoog te zien fladderen als n vlinder, en Aru die sterft in de 'winter' #extradimensie
30-05-2015 12:49
Offtopic:
Hoe werkt dat kijken met Hola?
30-05-2015 12:53
9 leaders in mountain stage 20 #giro: Berard, Bandiera, Boem, Ulissi, Izaguirre, Ulissi, Berlato, Busato, Zakarin and Saramotins.
30-05-2015 12:54
@klootje

Nee jij komop man en denk toch even na.
Hoe graag ze bij sporza deze giro etappe ook zouden willen uitzenden kan dat waarschijnlijk helemaal niet omdat ze als "media partner" van de ronde van belgie heel waarschijnlijk contractueel hebben vast laten leggen dat ze de ronde van belgie elke dag live uit moeten te zenden.
En ja het is de ronde van belgie dus is het ook wel logisch dat sporza dat live uitzend hoe spectaculair deze giro ettape ook mag zijn.
En als jij als nederlander ergens zou moeten klagen moet je gewoon bij de nos, die de giro helemaal niet uitzend, zijn en niet bij sporza want voor de nos betaal jij kijk en luister geld. En anders neem je toch gewoon een extra groot tv pakket waarin ook de rai zit.
30-05-2015 12:56
Je installeert in chrome browser de plug in hola. Als je dit gedaan hebt zie je rechts bovenin een poppetje... als je deze aan zet en je gaat bijvoorbeeld naar sporza.be, wordt dat een belgisch vlaggetje en doe je je voor als belgisch ip en kun je kijken.
30-05-2015 12:57
Mooi groepje vooruit met daarin onder meer Zakarin, Izagirre en Ulissi. Geen grote bedreiging voor het bergklassement, alleen maar iemand mee van Movistar om de punten op te pakken. Dit groepje tussen de 2 en 3 minuten laten wegrijden en Kruijswijk heeft alles in eigen hand, mits hij er niet er doorheen zakt vandaag.

Oftopic:
Bedankt voor de uitleg over Hola.
30-05-2015 13:00
Het blijft triest dat wij als nederlanders niet de livestreams kunnen zien van Sporza!
30-05-2015 13:04
Iedereen die Hola heeft, lees dit:
http://www.apparata.nl/nieuws/chrome-plugin-hola-misbruikt-gebruikers-in-botnets-13060
Volgens mij is de plugin zelfs verwijderd nu.
30-05-2015 13:05
Opgegeven puntentelling op de Finestre klopt idd niet. Moet zijn: 45-30-20-14-10-6-4-2-1. Niet dat het echt veel uitmaakt.
30-05-2015 13:05
@Pingdo

Ik zag het ook, maar ik heb zojuist Hola gedownload en is dus nog verkrijgbaar. Echter verwijder ik het wel weer als de koers er na vandaag op zit.
30-05-2015 13:12
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 13:13
om Caruso in te halen moet Kruiswijk wel op de eerste col aanvallen, de finale is niet lastig genoeg.
30-05-2015 13:14
Boem in de kopgroep. Als hij de 2 tussensprintjes pakt, hoe ver komt hij dan voor de rode trui?
30-05-2015 13:16
staat 48 punten achter, dat is teveel
30-05-2015 13:18
je kan ook gewoon via ons ball ofzo gaan kijken, of firstrowsports, iets mindere kwaliteit maar je kan de renners nog net zien ;)
30-05-2015 13:21
Twee keer Ulissi in de kopgroep. Die heeft er echt zin in.
30-05-2015 13:24
Grappig dat mensen bij zulke klims nog echt spreken van aanvallen, vergelijk dit met de rit waarin kruiswijk 2e werd, geen uitgebreide aanvallen maar survival of the fittest

Om te reageren moet je ingelogd zijn.