Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 16:53
@nickdt Jij snapt er helemaal niks van of wel? 5 minuten voor tot de 20e etappe en beweren dat hij niet hard kan trappen. Man man, hij heeft gewoon een slechte dag. Zal je vrouw ook wel eens over jou zeggen.
30-05-2015 16:53
Astana niet echt een hecht blok vandaag. Aru rijdt lekker achter z'n teamgenoot aan.
30-05-2015 16:53
Als t bij elkaar komt ga ik voor Uran als ritwinnaar.
30-05-2015 16:53
@nickdt, poneer dan geen stelling waar je zelf niet in gelooft, dat komt wat dommig over ;)

Laatste keer ambiance deze Giro zit er aan te komen, op een minuutje morgen na dan!
30-05-2015 16:53
Kruijswijk gaat König echt niet inhalen hoor. König is daar veel te taai voor. Trofimov rijdt altijd een heel sterk eind van de etappe, dus die wordt ook moeilijk. Caruso haalt hij wel in.
30-05-2015 16:54
@Striga, kanonnen? Ik denk eerder dat ze in de toekomst iets anders zullen zijn.....

ONtopic:

als ik Kruijswijk was had ik die Hesjesdal van z'n fiets getrokken. Wat een lul.
30-05-2015 16:54
Konig is al ingehaald Hunneman180, en ik zie hem op de klim geen tijd meer terugpakken. Jij wel?
30-05-2015 16:54
Kruijswijk zie ok als enige niet eten en drinken, geen bidons op de fiets ook. Als dat maar goed gaat...
30-05-2015 16:54
JVDB zal weer serieuze klap krijgen
30-05-2015 16:54
Landa wacht, Uran voor de etappe
30-05-2015 16:54
kruiswijk lijkt een aantal jaar ouder geworden
30-05-2015 16:55
Groep Amador maar op 2 minuten
30-05-2015 16:55
@Turtlehead ik zie toch echt wel een bidon op zn fiets zitten hoor
30-05-2015 16:55
Ze komen bij elkaar. Kruijswijk alsnog voor de bergtrui haha!
30-05-2015 16:55
@Turtlehead
Vlak na de top zag je Kruijswijk veel eten en drinken.
30-05-2015 16:56
Als ze allemaal ff rond blijven rijden zodat Aru in het Roze komt en Kruijswijk de etappe mag pakken dan is Astana blij en Kruijswijk ook.
30-05-2015 16:56
@Hensie

Wat heeft Hesjedal gedaan dat hij van z'n fiets getrokken moet worden?
30-05-2015 16:56
Apart dat Aru achter landa aanrijdt. Ik denk dat Landa vertrekt bij Astana. Moet haast wel. Teveel kapiteintjes op 1 schip
30-05-2015 16:56
Onrust in t Astana kamp :p
30-05-2015 16:56
oef trofimov op dit moment weer minder gunstig tov van kruiswijk, maar 1.50
30-05-2015 16:56
Astana houdt er een aparte tactiek op na.
30-05-2015 16:56
Contador loopt in.
30-05-2015 16:56
@hensie
Doe normaal man.
30-05-2015 16:57
Zie je wel, straks wint Contador 'm gewoon echt nog. Het zou me echt niet verbazen.
30-05-2015 16:57
Landa mss iets voor Lefevre :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.