Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 16:39
Kruiswijk niks meer doen in de afdaling en misschien bestaan er wonderen...
30-05-2015 16:39
Landa kost Kruijswijk nu al 2 etappes en de bergtrui.
30-05-2015 16:40
Landa reed op een best menselijke manier naar Zakarin toe
30-05-2015 16:40
Zelfs Aru kan de Giro nu toch nog winnen. wat een giro !
30-05-2015 16:40
@montventoux
Je weet zelf ook dat wonderen echt niet bestaan.
30-05-2015 16:40
@NairoQ als Contador een hongerklop heeft kan hij echt nog wel verliezen hoor
30-05-2015 16:41
Benieuwd waar Konig zit.
30-05-2015 16:41
Als er iemand met z'n wielen vandoor gaat ook. Ik acht de kans groter dat hij zichzelf straks terugvindt en naar de etappewinst kan rijden dan dat hij de Giro verliest.
30-05-2015 16:42
Tja Landa, daar hoeven we het verder niet over te hebben, dat lijkt me duidelijk, Astana in zijn algemeenheid liever niet. Fantastische etappe andermaal!
30-05-2015 16:42
@Wheely König zat bij Amador en Caruso, 3 min op de top.
30-05-2015 16:42
ik hoop echt niet dat Landa nu wéér wint maar ook geen Zakarin heb er helemaal niks mee.
hoop op Kruijswijk , nu niks meer doen in de afdaling en hopen dat hij nog wat kan op de laatste klim.
30-05-2015 16:43
Virtueel klassement klopt niet. Moet nog een minuutje bij t.o.v. Landa.
30-05-2015 16:43
Kruijswijk virtueel 6e nu.
30-05-2015 16:43
Nairo idd, conta moet wel heel veel tijd verliezen om de giro te verliezen. Maar alles is mogelijk. Contador moet bijvoorbeeld niet lek rijden, want dan wordt het gevaarlijk
30-05-2015 16:43
Contador rijdt gewoon op reserve. Het boeit hem niet met hoeveel hij wint, als die maar wint.
30-05-2015 16:43
Stand om bergtrui:
Visconti: 125
Landa: 121
Kruijswijk: 115

Dan moet Kruijswijk winnen om de bergtrui te pakken en Landa niet bij de eerste 4 eindigen.
Er is kans maar die acht ik heel klein momenteel. Of Landa moet op z'n bek gaan in de afdaling.
30-05-2015 16:44
Lekker Zakarin!!!
30-05-2015 16:44
Goedzo zakarin
30-05-2015 16:44
Maar dat is mijn punt, zelfs met lek wordt het volgens mij niet gevaarlijk. Behoudens ándere ongelukken heeft hij straks als hij bovenkomt 2 minuten voorsprong in het AK.

@nickdt, dat denk ik dan weer niet.
30-05-2015 16:44
Landa maar zeuren, maar misschien had hij Zakarin dan die Coppi moeten gunnen.
30-05-2015 16:44
Hahaha Landa. Niet zeuren.
30-05-2015 16:44
Kruijswijk kan ook misschien wat plaatsjes stijgen vandaag
30-05-2015 16:44
@mollema: be careful what you wish for :)
30-05-2015 16:45
Goed dat Zakarin niet meedraait met Landa
30-05-2015 16:45
@nickdt
Dat slaat nergens op natuurlijk, waarom zou Contador minuten weggegeven en iedereen laten wegrijden op 30km van de streep...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.