Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 16:45
Kruijs gewoon aanhaken in de Canadese trein en dan kom je vanzelf dichterbij.
30-05-2015 16:45
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 16:45
HF2013 Idd, ongelofelijk dat hij die snel wegpikte. Zakarin dacht al dat hij hem had.
30-05-2015 16:46
Ze laten Contador er toch nog voor werken deze week. De tour zie ik heel lastig worden voor hem
30-05-2015 16:46
Bertje kan niet harder vandaag, maar heeft tijd genoeg.
30-05-2015 16:46
Kruijswijk heeft de knop omgezet en gaat nu voor de 6e plek.
30-05-2015 16:46
Lekker voor je Landa.
30-05-2015 16:46
Er zitten nog zat groepjes achter. Contador kan zo echt wel meepeddelen in het groepje Amador. Dat gaat echt nooit 5 minuten verspelen.
30-05-2015 16:46
Contador heeft het moeilijk staat op de pedalen in een afdaling maar zal dit toch niet verliezen....,,
30-05-2015 16:47
Zakarin is echt een geweldige coureur haha. Nog meer fan van hem.
30-05-2015 16:47
@krypton klopt.
30-05-2015 16:48
Het valt wel op aan Contador. Sinds zijn fiets is gecontroleerd op motortje, rijdt ie niet meer zo goed.
30-05-2015 16:48
Caruso en derest op 2:51. Kruijswijk virtueel 6e.
30-05-2015 16:48
Nogmaals de plaats 4 tot en met 9 voor de liefhebbers:

4 Andrey Amador Movistar Team 00:00
5 Leopold König Team Sky +2:37
6 Yury Trofimov Katusha +3:01
7 Ryder Hesjedal Cannondale +3:55
8 Damiano Caruso BMC Racing +4:02
9 Steven Kruijswijk Team Lotto NL-Jumbo +4:43

Groep Caruso op 2 minuut 10 van Kruijswijk en co.
30-05-2015 16:49
Een zesde plek is op deze manier echt mogelijk, zou super zijn!
30-05-2015 16:49
Aru rijdt voor zijn 2e plek.
30-05-2015 16:49
@nickdt, komen er nog zinloze posts van je die elkaar tegenspreken?
30-05-2015 16:50
Landa en Zakarin, wat een kanonnen voor de toekomst.
30-05-2015 16:50
@Nairo.
Ze spreken elkaar misschien tegen, maar het is iets dat mij is opgevallen. Ik verdenk hem niet, uiteraard omdat ik gewoon denkt dat ie zich spaart voor de Tour.
30-05-2015 16:51
Aru nu virtueel weer 2e. Ze werken daar goed samen.
30-05-2015 16:51
Hesjedal gaat ervoor zorgen dat Kruissie 6e wordt in het AK, wat n benen heeft die man de afgelopen dag zeg! Ook hij verloor minuten in dezelfde etappe als Kruijswijk
30-05-2015 16:51
Als Kruijswijk het niet wordt dan zie ik Landa graag de berg trui winnen. Visconti kan je toch moeilijk de "king of the mountains" noemen..
30-05-2015 16:52
Jammer dat Hesjedal zo sterk is, anders had kruijs ook die nog kunnen pakken. Maar zesde is toch een wereldprestatie na die kut eerste week van hem. Respect
30-05-2015 16:52
Kruijswijk komt weer dichterbij Landa
30-05-2015 16:52
Alles schuift een beetje in elkaar. Contador komt dichter bij de uran kruis Ryder trein en de trein komt dichter bij de kop

Om te reageren moet je ingelogd zijn.