Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 17:00
Landa kan Kruijswijk alsnog een dienst bewijzen. Als hij nu op kop sleurt, dan wordt Kruijswijk 6e ipv 7e haha.
30-05-2015 17:00
Groepje Amador verliest weer wat tijd. Mooi zo.
6e plek kan nog steeds voor Kruijswijk.
30-05-2015 17:01
Landa gaat gas geven om Contador onder druk te zetten en Aru de kans te geven het af te maken in de sprint?
30-05-2015 17:01
Zakarin had schakelprobleem geloof ik
30-05-2015 17:01
@kartje
Hesjedal 2012 (won wel de ploegentijdrit). Anders Contador in de Giro van 2008.
Edit: en Contador in de Tour 2010. Andy won wel een rit.
Dubbeledit: Nibali in de Vuelta 2010 ook. Zijn er toch nog veel.
30-05-2015 17:01
@Hoofdisvrij Nee. 6e of 7e
30-05-2015 17:01
Zakarin er af
30-05-2015 17:02
Hesjedal mag vandaag wel winnen, heeft de Giro het meest gekleurd van allemaal.
30-05-2015 17:02
Groep amador verliest terrein
30-05-2015 17:02
Zak erin vraagt om parkeergeld bij zijn ploegleider
30-05-2015 17:02
Alle respect, maar of hij 6e of 7e wordt is echt iets waarover zelfs jullie nl'ers binnen 3j zeggen dat het helemaal geen verschil is hoor :)

Uran, dan toch nog iets maken van deze Giro!
30-05-2015 17:02
Aru wint nooit in de sprint tegen Uran. Landa had beter gewoon aangevallen, is veel starker dan Aru
30-05-2015 17:02
Kruiswijk verdient hem dan net zo goed baka
30-05-2015 17:03
@ah-ja
Volgens mij heeft hij gewoon 'motorproblemen', hij is helemaal leeg namelijk...
30-05-2015 17:03
Kruijswijk voor de 5e keer top 5 in de laatste 7 etappes.
30-05-2015 17:03
Aru werkt ook, dat lijkt er meer op
30-05-2015 17:03
Dit bericht is verwijderd
30-05-2015 17:03
Inderdaad de kazachse mafia is ook present,
Duidelijk team orders bij astana want aru moet deze etappe winnen.

En ik zie dat groepje amador nog wel wat tijd verlieze de laatste km's dus het zal nog spannend worden voor het ak voor kruissie
30-05-2015 17:03
Bedankt @poetertjes :)
30-05-2015 17:04
Zakarin belt met het Kremlin hahaha.
30-05-2015 17:04
kruijswijk is verreweg de minst explosieve van het stel, dus maak je geen illusies. Schitterende etappe wederom, ik zet mijn geld op Hesjedal, gun ik em wel.
30-05-2015 17:04
@Rik: kan wel zijn, maar heb me toch veel meer geamuseerd met Hesjedal.
30-05-2015 17:05
Mooie etappe maar kruiswijk is echt niet meer zo scherp guys, hij wint dit echt niet
30-05-2015 17:05
Ik schakel net pas in. Kan iemand me alsjeblieft vertellen wat er met contador is gebeurd?
30-05-2015 17:05
@superfcdb
Gewoon een slechte dag vandaag. Gelost op 30 km van de streep.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.