Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 30 mei 2015 om 11:45 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de twintigste etappe

De klassementsmannen in de Giro d’Italia moeten nog éénmaal alles geven. Vandaag staat de allerlaatste bergetappe op het programma. De renners krijgen de loodzware Colle de Finestre voor de kiezen.

Deze beklimming van buitencategorie is in totaal 18,4 kilometer lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,2%. Omdat hier het dak van de Giro ligt, kunnen extra bergpunten worden verdiend. De eersten over de top krijgen 45, 30, 20, 14, 10, 6, 4, 2 en 1 punt. Het wordt voor Steven Kruijswijk belangrijk om hier vooraan te eindigen. Zijn achterstand op bergtruidrager Giovanni Visconti bedraagt momenteel zestien punten.

Na de top van de Colle de Finestre, die deels over onverharde wegen loopt, is het nog een kleine dertig kilometer tot de meet. De aankomst ligt op Sestrière van derde categorie. Rond kwart over vijf wordt daar de eerste renner op de top verwacht.

Sporza zendt de Giro pas na de Ronde van België uit; dit zal rond vier uur zijn. Ook Eurosport begint laat. Vanwege de MotoGP start de uitzending daar om 16:08. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
810 Reacties
30-05-2015 16:36
Kruijswijk is back!
30-05-2015 16:36
Uran gewoon even de Macarena dansen op z'n fiets hoor, baas.
30-05-2015 16:36
Heerlijke eindstrijd
30-05-2015 16:36
Uran heeft t niet op Aru
30-05-2015 16:36
@ah-ja: oh ja joh?
30-05-2015 16:36
Bergtrui is weg, jammer.
Maar wat een heerlijke etappe is dit weer zeg! Genieten, ondanks de misgelopen bergtrui.
30-05-2015 16:37
Kruijswijk goed eigen tempo gereden, kan gewoon nog een goede zaak doen voor t klassement
30-05-2015 16:37
Aru zou beter ook rijden. Tegen Contador
30-05-2015 16:37
Jaaa Kruijswijk komt bij Hesjedal en Aru!
30-05-2015 16:37
Respect voor Hesjedal, eigenlijk, man. Wat een renner
30-05-2015 16:37
Kruijswijk niet dalen hahha laat het toch maar even zien hier!
30-05-2015 16:37
Netjes van Kruissie, kwam op 25 seconden achter Hesjedal en co boven, goed van hem hoor!
30-05-2015 16:37
Uran beschuldigt Aru van naamplagiaat.
30-05-2015 16:38
De giro blijft verbazen,...
30-05-2015 16:38
Kruijs is er!
30-05-2015 16:38
Als die 6e wordt vergeef ik hem alles,love kruiswijk
30-05-2015 16:38
Kruijswijk was al samen met Poels mijn favoriete Nederlandse klimmer en na deze Giro is mijn respect voor hem alleen nog maar groter geworden.
30-05-2015 16:38
Goed herpakt Kruijswijk. Ga maar voor de top 6 plek. Zou meer dan verdient zijn.
30-05-2015 16:38
BTW als Contador niet herstelt en Landa krijgt hulp van Zakarin dan zou het echt spannend kunnen worden voor het roze.
30-05-2015 16:38
Nog 22km te gaan. Als contador echt instort verliest hij de Giro.
Maar het zal toch niet.. DIe Landa is wel een geweldenaar zeg... De enige in deze Giro die onmenselijk lijkt te rijden (zonder enige inzinking).
30-05-2015 16:38
Echt zo jammer. Kruissie iets te veel energie verspeelt in het begin waardoor hij 1 KM tekort komt voor de bergtrui.
30-05-2015 16:39
Met 2 minuten voor Landa aan de voet is de giro niet over
30-05-2015 16:39
Klasse Kruijswijk! Laat die Hesjedal maar rijden. Je kunt Trofimov en zelfs Konig nog pakken.
30-05-2015 16:39
Kruijswijk kan alles, behalve sprinten, dat doet ie als een strijkplank.
30-05-2015 16:39
Dat van Contador is gewoon onnodig 'spannend' proberen te houden hoor, iedereen die kijkt ziet wel dat hij de Giro echt niet meer verliest. Op zo veel fronten nog strijd, focus daar dan op ipv op het roze, dat is al even geleden verdeeld.

Edit: mening wordt blijkbaar niet gedeeld door medeforummers? 3 minuten pakken op een klim van 9km op een Contador, zelfs met een slechte dag? Neen hoor

Om te reageren moet je ingelogd zijn.