Giro 2015: Volg hier de tweede etappe
zondag 10 mei 2015 om 12:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de tweede etappe

Vandaag krijgen de sprinters hun kans in de Ronde van Italië. De 177 kilometer lange etappe naar Genova kent weliswaar twee klimmetjes onderweg, maar deze lijken niet zwaar genoeg om een massasprint te voorkomen.

Op de tweede beklimming, die de naam Pratozanino heeft gekregen, zijn punten voor het bergklassement te verdienen. Wie hier als eerste boven komt, mag de volgende dag de Maglia Azzura dragen. Dit maakt het extra interessant om in de vlucht van de dag te zitten.

De renners zullen om 12:55 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:02 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Moreno Hofland voor een verrassing zorgen? Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
210 Reacties
10-05-2015 16:23
Maak dan een apart iets aan, er zijn sommige mensen die ook gewoon met elkaar willen praten over de koers.
10-05-2015 16:27
Dit bericht is verwijderd
10-05-2015 16:28
Ik vind het ook prima Daan. Vaak kan ik uit alleen reacties echt niet veel afleiden over het koersverloop. Livetickers zijn vaak te langzaam of richten zich voornamelijk op Belgen (Sporza). Als ik de koers zelf kan zien, dan is het net zo makkelijk om de koersupdate te negeren.
10-05-2015 16:30
Tja nu krijgen we dus in elk volgtopic een discussie over koersupdate.
10-05-2015 16:31
Daan, lekker zo doorgaan
10-05-2015 16:31
Daan weet onderhand prima dat eens in de zoveel tijd een relevante update een zinvolle toevoeging is. Maar hij weet ook prima dat alle overbodige updates en vooral de prietpraat tussendoor (iedereen die er wat over zegt even persoonlijk een handje gaan geven enzo) teveel van het goede zijn.
10-05-2015 16:31
Persoonlijk vind ik het irritant en was een reden om de volgtopics te mijden.
Met gewoon mee discussieren zonder "Koersupdate" kom je ook een eind.
10-05-2015 16:33
Ik denk op zich dat een apart topic op het wielerforum voor Koersupdates helemaal geen slecht idee is. Maak ook een apart account hiervoor aan dan kan je ook andere leden vragen hier aan bij te dragen. Echt het overwegen waard. (edit: en Daan als je er hulp bij nodig hebt... je weet me te vinden)

En nu ontopic... hopelijk nog een mooi resultaat voor Hofland in de sprint en de dag voor LottoJumbo kan niet meer stuk.
10-05-2015 16:36
Precies wat Roberto zegt!

Ontopic: Hopelijk kan Hofland iets klaarmaken. Ik zie in deze etappe al meer Lotto-Jumbo dan dat ik in andere koersen bij elkaar heb gezien!
10-05-2015 16:38
Die gevallen LJN renner ziet er niet goed uit. Ook veel Astana tegen de vlakte
10-05-2015 16:38
Het heet een volgtopic, ik kijk hier juist om de koers te volgens dus ik heb veel aan Daan.
10-05-2015 16:38
Valpartij, iedereen weer op de fiets
10-05-2015 16:40
@Roberto
Bedoel je Haussler?

Het was maar één Astana, vooral veel IAM. Als je dan de DaanUpdate* overneemt, okee, maar kom geen onzin vertellen :p
10-05-2015 16:40
Pelucchi en Nizzolo al weer terug?
10-05-2015 16:40
Dat was Haussler en geen LJN. Ook IAM en geen Astana.
10-05-2015 16:40
@Roberto: Goeiemorgen, dat was Haussler.
10-05-2015 16:41
Een valpartij zonder TLJ, misschien gaat het toch nog wat worden vandaag
10-05-2015 16:42
Lag Pleucchie er nou bij?
10-05-2015 16:42
Dit bericht is verwijderd
10-05-2015 16:44
Mooie aankomst zeg! dat wordt smullen straks, eindelijk leggen de italianen eens een rechte aankomst.
10-05-2015 16:45
Lijkt wat op te lopen, de laatste paar honderd meter. Dat vergroot de kansen van Hofland toch een beetje. Wel een wat smalle straat misschien.
10-05-2015 16:45
Was dat Haussler? Dacht echt dat het een LJN-renners was..
Kleine TV hier. ;)

En hoorde Sporza toch echt zeggen dat er meerdere Astana's bijzaten
10-05-2015 16:46
Dayer met een serieuze smak.
10-05-2015 16:47
IAM met 5 man op achterstand waaronder Pelucchi. Niet voor vandaag dus.
10-05-2015 16:48
Het loopt toch wel een beetje op in de laatste 500 meter. Stond nergens echt beschreven, maar dit vergroot de kansen van de meer punchers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.