Giro 2015: Volg hier de tweede etappe
zondag 10 mei 2015 om 12:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de tweede etappe

Vandaag krijgen de sprinters hun kans in de Ronde van Italië. De 177 kilometer lange etappe naar Genova kent weliswaar twee klimmetjes onderweg, maar deze lijken niet zwaar genoeg om een massasprint te voorkomen.

Op de tweede beklimming, die de naam Pratozanino heeft gekregen, zijn punten voor het bergklassement te verdienen. Wie hier als eerste boven komt, mag de volgende dag de Maglia Azzura dragen. Dit maakt het extra interessant om in de vlucht van de dag te zitten.

De renners zullen om 12:55 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:02 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Moreno Hofland voor een verrassing zorgen? Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
210 Reacties
10-05-2015 16:56
Kruiswijk en Keizer ook weer in de eerste groep
10-05-2015 16:57
Hesjedal en VDB in de tweede groep
10-05-2015 16:58
Pozzovivo op achterstand.
10-05-2015 16:58
Pozzo voorlopig het grootste slachtoffer
10-05-2015 16:58
@Zjoske
Zou goed kunnen, thanks!
10-05-2015 16:58
Pozzovio in de derde.
10-05-2015 16:58
Kijk, zo vullen we mekaar aan. Daar zijn geen Updates* voor nodig.
10-05-2015 16:58
Altijd zo nerveus de 1e rit in lijn in een grote ronde.
10-05-2015 16:58
De mannen van Pozzovivo hebben hem weer goed terug gebracht zo te zien.
10-05-2015 16:59
Heel sterk werk van Keizer, was toch een groot gat.
10-05-2015 16:59
Welke 2 lotto jumbo's nu nog op achterstand?
10-05-2015 16:59
Nog geen sprintersploegen gezien
10-05-2015 16:59
lekkere Italiaanse hectiek weer.
10-05-2015 17:00
De mannen van Pozzovivo gaan hem nooit meer vooraan brengen bedoel je.

Blijft jammer.
10-05-2015 17:00
@kampie, sws Lindeman. In ieder geval geen Keizer, Kruijswijk of Hofland
10-05-2015 17:00
Tweede groep bijna aangesloten.
10-05-2015 17:00
Haussler wat een pech, gevallen en weer aansluiten en dan meteen weer vallen.
10-05-2015 17:01
Die twee jumbo renners op achterstand is niet Lindeman denk. Zijn twee renners die bij de val lagen.
10-05-2015 17:01
@jerteg. Dank je.
10-05-2015 17:01
Greipel zit goed hoor.
10-05-2015 17:01
Waarschijnlijk Keizer en Tjallingii.
10-05-2015 17:02
Purito, als Tinkoff-Saxo zo op kop blijft sleuren wordt het inderdaad lastig voor Pozzovivo. Wat een slagveld.
10-05-2015 17:02
Dit bericht is verwijderd
10-05-2015 17:02
Lindeman zat daar nog achter, al eerder gelost.

Tjallingii/Flens/Van der Lijke, daar 2 van vermoed ik.
10-05-2015 17:02
Ik ga vast uit het raam hangen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.