Giro 2015: Volg hier de tweede etappe
zondag 10 mei 2015 om 12:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de tweede etappe

Vandaag krijgen de sprinters hun kans in de Ronde van Italië. De 177 kilometer lange etappe naar Genova kent weliswaar twee klimmetjes onderweg, maar deze lijken niet zwaar genoeg om een massasprint te voorkomen.

Op de tweede beklimming, die de naam Pratozanino heeft gekregen, zijn punten voor het bergklassement te verdienen. Wie hier als eerste boven komt, mag de volgende dag de Maglia Azzura dragen. Dit maakt het extra interessant om in de vlucht van de dag te zitten.

De renners zullen om 12:55 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:02 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Moreno Hofland voor een verrassing zorgen? Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
210 Reacties
1 7 8 9
10-05-2015 17:11
Modolo krijgt een beuk(je) van Nizzolo?
10-05-2015 17:11
Als Hofland zo blijft rijden komt dat echt wel goed met een ritzege!
10-05-2015 17:11
Mensen wat een etappe! Hofland super sterk, wiel voorsprong Viviani en hij was duidelijk net wat sterker. Prima dag al met al voor Jumbo's.
10-05-2015 17:12
Modolo had alle moeite om het wiel van zijn ploeggenoot te houden lijkt het.. Nizzolo kon hem nooit zien aankomen
10-05-2015 17:12
Mooi moment dat Hofland net na de finish een woord zei wat niet zo netjes is. Hij deed alles goed, alleen kwam Viviani er nog net overheen. En alles alleen gedaan en dan nog zo sprinten! (Y)
10-05-2015 17:12
Knappe sprint van Hofland. Moet eerlijk bekennen dat ik hem niet bij de eerste 5 had gezet.
10-05-2015 17:12
Als hofland zo blijft sprinten dan wint hij straks de sprinttrui
10-05-2015 17:15
Prachtige dag voor Lotto, jammer genoeg net niet gewonnen, maar dit beloofd wat! en de bergtrui natuurlijk!

Verder hoop ik, ook voor mijn scorito, maar vooral omdat het eerlijk is, dat Nizzolo gedeklasseert wordt.
10-05-2015 17:16
Zou voor mijn scorito ook heel mooi uitkomen maar zou toch vrij onredelijk zijn:p dus nee liever niet
10-05-2015 17:16
@Moosje.

Ik niet, want ik heb hem op Scorito en het zal toch niet gebeuren, want is een Italiaan.
1 7 8 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.