Giro 2015: Volg hier de tweede etappe
zondag 10 mei 2015 om 12:40 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de tweede etappe

Vandaag krijgen de sprinters hun kans in de Ronde van Italië. De 177 kilometer lange etappe naar Genova kent weliswaar twee klimmetjes onderweg, maar deze lijken niet zwaar genoeg om een massasprint te voorkomen.

Op de tweede beklimming, die de naam Pratozanino heeft gekregen, zijn punten voor het bergklassement te verdienen. Wie hier als eerste boven komt, mag de volgende dag de Maglia Azzura dragen. Dit maakt het extra interessant om in de vlucht van de dag te zitten.

De renners zullen om 12:55 vertrekken. De aankomst wordt verwacht tussen 17:02 en 17:29. Eurosport en Sporza zenden de wedstrijd vanaf 14:30 rechtstreeks uit. Kan Moreno Hofland voor een verrassing zorgen? Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Liveticker (NUsport)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
210 Reacties
10-05-2015 15:51
Joehoe! :)
10-05-2015 15:51
Yes, Lindeman in de bergtrui..
Mooi gepokerd.
10-05-2015 15:51
Mooi Lindeman!
10-05-2015 15:51
Yes. Goedzo Bert-Jan!
10-05-2015 15:52
Goed gedaan!!!
10-05-2015 15:52
Hoppa, netjes hoor Lindeman
10-05-2015 15:53
[b]KoersUpdate[/b]
[b]Bert-Jan Lindeman (Lotto-Jumbo)[/b] pakt de 1ste bergtrui van de Giro d'Italia 2015, hij rijdt veruit het sterkste.
10-05-2015 15:54
Yes, goed Lindeman! Onbegrijpelijk dat hij tijdje geen worldtour reed, wat hebben er ploegen zitten slapen zeg, ze hadden enkel WF maar hoeven volgen om beter te weten :)
10-05-2015 15:55
Daan stop alsjeblieft, erg irritant. Ik kan uit andermans reactie ook wel afleiden wat er gebeurt, zonder te kijken.
10-05-2015 15:56
Kruijswijk ook goed vooraan hoor
10-05-2015 15:56
Iemand hofland gezien?
10-05-2015 15:58
Nick van der Lijke helemaal achteraan met Nizzolo..

niet goed niet goed

30 sec. achter op peloton
10-05-2015 15:58
Nizzolo net veel gegeven voor de tussensprint en nu lossen op een klein heuveltje :l
10-05-2015 15:58
Haha wel komisch van Nizzolo.
10-05-2015 15:58
Ik heb 1 LJ eraf zien gaan en nu zat van der lijke bij nizzolo.
10-05-2015 15:58
Nizzolo gaat wel terugkomen hoor geen probleem.
10-05-2015 15:59
Ook Pelucchi gelost
10-05-2015 15:59
Waarom is Saxo zo aan het doortrekken?
10-05-2015 16:00
@Daan
Goh, je meent het. We hadden het allemaal al meegekregen hoor..
10-05-2015 16:11
Jongens relax een beetje over Daan. Het is in deze koers wat minder nuttig dan in de 2.1 koersen, maar zulke reacties zijn ook weer niet nodig.
10-05-2015 16:11
@jerteg er zijn ook mensen die het erg prettig vinden als daan de koersupdate doet. daan je bent goed bezig hoop dat je andere koersen ook blijft doen
10-05-2015 16:14
Mooi gebaar van Zhupa.
10-05-2015 16:19
Hahaha bedankt @lekbandje3 en @Disarray96.
10-05-2015 16:21
Daan, fijn dat je altijd de moeite neemt, ga zo door !
10-05-2015 16:22
Daan mag ik nog een koersupdate aub

Om te reageren moet je ingelogd zijn.