Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
29-05-2015 15:57
Zo, op tijd weekend vieren om nog wat live mee te pakken van deze etappe.
29-05-2015 15:57
www.cyclinghub.tv/livestream, www.procyclinglive.com/livestream.
29-05-2015 15:58
@LL
Chaves reed wel een erg goede eerste week in die Vuelta. 7e op La Zubia is zeker knap. Maar hij had toen nog niet de hardheid en basis om een klassement te rijden. We gaan in de Vuelta zien of hij dat nu wel kan. Ik heb zo mijn twijfels. Ik zie in hem eerder een renner voor rittenkoersen van een week en ritzeges.
29-05-2015 15:59
Kruijswijk in het wiel van Contador. Lekkere etappe, hopen op 0 valpartijen in de afdaling.
29-05-2015 15:59
Die neurotische belg die ik daarnet even hoorde op Eurosport is idd een kleine ramp, 0 beleving, heel veel zeggen. Argh
29-05-2015 16:00
"Tranee, ja gisteren wel gezien. Maar wat hebben we dan gezien ?
Contador die iets meer tijd pakt, Hesjedahl, reed wel slim. Maar verder ...?
Ja Gilbert was weer super. Maar verder?
29-05-2015 16:00
Inxausti kruipt al in de kont van kruiswijk
29-05-2015 16:01
Een erg saaie rit vandaag. We hebben nu alles gehad deze Giro ;)
29-05-2015 16:01
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 16:02
@daan bedankt
29-05-2015 16:04
Hahaha echt hea @klootje. Geweldige giro en het vuurwerk in deze etappe komt zo..
29-05-2015 16:04
De tour volg ik ook nauwelijks, dan werk ik, altijd druk bij ons, tis net een ijssalon :D
29-05-2015 16:05
Kruijswijk, te vroeg man.
29-05-2015 16:05
Kruijswijk kerel...
29-05-2015 16:05
Te vroeg Kruijswijk, Intxausti pakt ze simpel
29-05-2015 16:05
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 16:06
Nuenen Dwèrs noemen we dat.
29-05-2015 16:06
Kruiswijk heeft gewoon niet de kick van een Inxtausti. Weinig met domheid te maken.

Steven moet hopen dat Inxtausti moet lossen als de Astana's gaan rammelen op Cervinia.
29-05-2015 16:06
Tja. Kruijswijk doet eigenlijk alles goed. In de sprint gaat ie het niet winnen. Dan op de volgende pukkel maar punten pakken.
29-05-2015 16:06
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 16:06
Hmmm, jammer dit...
29-05-2015 16:06
Had lekker in het peloton gebleven. Onnodige krachten verspeeld
29-05-2015 16:06
Niet echt slim van Kruijswijk........ en kost krachten
29-05-2015 16:07
Tja...
29-05-2015 16:07
Jeetje loop niet zo te zeuren allemaal, bizar dit

Om te reageren moet je ingelogd zijn.