vrijdag 29 mei 2015 om 10:15
•
Volg in Google
Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?
Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.
Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours
Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Kruijswijk in zn eentje heeft hier in 1,5 week ook al een flink stuk chagrijn over het matige (ahum) voorjaar van LJ) weggenomen.
Hopelijk kan hij dit, samen met Kelderman, Gesink en LTD in de Tour herhalen!
3e categorie: 7
3x 1e categorie: 32
@Ajaxhoi, bergop finish maakt voor bergpunten geen verschil.
Hier staat 32
http://www.wielerflits.nl/nieuws/64997/giro-2015-voorbeschouwing-het-bergklassement.html/
Het zal dus van Kruijswijcks ploeg afhangen of hij blauw houdt en eerlijk gezegd heb ik daar nog niet veel van gezien...
Voor je sponsor heel belangrijk ja. Je staat er lekker mee op het eindpodium.
Ok, nou lekkere voorbeschouwing dan. ;)
Voor top10 in het klassement valt altijd wat te zeggen, maar zelf zou ik in dit geval de bergtrui wel boven een etappe winst zetten.
Als de klassementsmannen gezamenlijk naar boven rijden, dan kan ik me voorstellen dat Kruijswijk de bergpunten mag oppikken. Als Landa of Contador wel zoveel bergpunten halen dat ze kruijswijk voorbij gaan, tja... dan verlies je van een betere renner.
EDIT: Betancur wordt zowel wel als niet gegeven