Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
29-05-2015 16:13
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 16:14
Astana maakt zich op voor maar weer een duivelse achtervolging. Kijken hoelang Visconti nog voorop blijft, taaie man.
29-05-2015 16:14
Vooralsnog blijft Giovanni met z'n Ferrari motor in z'n eentje de Astana trein voor
29-05-2015 16:15
Het lijkt me best wel grappig als RV en klootje in real life goeie vrienden zijn
29-05-2015 16:15
Eindklim lijkt me niet specifiek iets voor de absolute topklimmers maar even goed voor de mannen van macht.
29-05-2015 16:15
Wat was het toch af en toe fijn geweest als Kruijswijk iets meer op zijn team kon rekenen in dit soort gevallen. Kruijswijk geweldig bezig natuurlijk, held! Maar of TLJ nou 8 of 4 renners mee had genomen deze Giro, ik zou het verschil niet gezien hebben de afgelopen weken.
29-05-2015 16:15
Nou ik ga verder kijken zonder hier mee te lezen.
Steeds meer zonde van de tijd. Wat een onzin komt er soms voorbij. Jammer WielerFlits, de comments zijn echt achteruit gegaan de laatste jaren...
29-05-2015 16:18
Lijkt mij ook dat Kruijswijk niet vol gaat bij die sprints. Gaat gewoon op de pedalen en hoopt daarmee mannetje van Movistar te verrassen, maar zal hem niet extreem veel kracht kosten. Zag snel in dat hij niet volle bak moest gaan.
29-05-2015 16:19
@zjoske deze reactie heeft helemaal geen toegevoegde waarde.
29-05-2015 16:19
@Zjoske
Ook bedankt voor je bijdrage.
29-05-2015 16:19
@paling: jij niet, hij wel gelukkig. Visconti gaat dat niet redden op een klim van 17 km als het echt losgaat daarachter...
29-05-2015 16:19
@zjoske: goed weekend!
29-05-2015 16:20
Haha, elke trap teveel is er duizend teveel, en elke seconde in de wind betekent ongeveer einde carrière hier. Kruijswijk kickstart gewoon even zijn motor, niks mis mee.
29-05-2015 16:20
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 16:21
@Zjoske, ja, waar gaat de tijd heen he..

Saaie etappe so far, deze giro is tot nu toe wel een beetje reclame voor de kortere rit en niet zozeer voor de klassiekerafstanden opnemen in grote rondes. Wellicht was het anders geweest wanneer het AK nog niet in een plooi lag..
29-05-2015 16:22
Niet geschoten is altijd mis. Als hij niet had geprobeerd die punten te pakken zou Intxausti er sowieso meer gepakt hebben. Nu is het enkel kwestie van met de besten mee omhoog op de slotklim en dan zullen we daarna wel zien of hij nog een serieuze kans maakt op de bergtrui.
29-05-2015 16:22
Visconti is er wel klaar mee lijkt het.
29-05-2015 16:22
Kruijswijk kan niet het risico lopen dat het hele Movistar team hem eruit sprint. Nu weet hij zeker dat hij voor het gros van het peloton boven komt en maximaal een puntje laat liggen op Intxausti.

Het risico van wachten is te groot en er is natuurlijk de kans dat Intxausti niet harder bergop kan.

Visconti en Intxausti zijn niet goed genoeg om mee te gaan als het ontploft in het peloton dus heeft Kruijswijk een keer de mogelijkheid om punten te pakken terwijl zij 0,0 scoren. Daarmee lanceert hij zichzelf dan naar de kop, nu moet hij vooral niet veel verliezen.

Om dat dom te noemen, begrijp ik niet. Kwestie van je zwakke punt zoveel mogelijk neutraliseren en wachten totdat je met je sterke punt de winst kunt pakken.
29-05-2015 16:22
Visconti verspeeld wel zeer veel energie, die gaat dat morgen terugbetalen.
29-05-2015 16:23
Fijn dat Landa niet geïnteresseerd is in die 6 punten. Landa kan natuurlijk nog steeds 'per ongeluk' de bergtrui winnen, door gewoon de beste te zijn/blijven bergop... (Visconti en Inxausti zijn hopelijk gewoon minder dan Steven op de slotklim en morgen op de cima coppi).
29-05-2015 16:23
aj valpartij kruiswijk
29-05-2015 16:23
Nog 1.30 voor. Ben benieuwd wie aan gaat vallen uit het peleton.
29-05-2015 16:25
Doei Kruijswijk! Daar gaat je klassement.
29-05-2015 16:26
Contador zal zometeen wel gaan, zodra Visconti binnen bereik is.
29-05-2015 16:26
Mooie monoloog van DeCauwer omtrent de fietsmotortjes, geeft wel de etappe weer dat dit nog kan op 13 vd meet.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.