Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
29-05-2015 15:44
Astana nog met 6, Tinkoff met 3. Dan 2x BMC, Steven en Trofimov. König wat naar achteren.
29-05-2015 15:44
@Nickdt

Klopt! Als je ziet dat het peloton nog steeds een man of 30 is. Maar morgen kan die zich nergens verschuilen!
29-05-2015 15:45
Giro op Sporza! Eindelijk!
29-05-2015 15:46
Rijden nog maar 2 man voor het peloton. Dus Kruijswijk kan sowieso punten pakken.
29-05-2015 15:46
Ernest.
Altijd! Het is een ramp als hij en Jose samen verslag doen.
29-05-2015 15:47
Het is soms net Kwek en Kwebbelsport.
29-05-2015 15:47
Waarom pakte Kruijswijk die bergpunten niet op? Maar 2 man voor het peloton, er lagen nog punten toch...?? Jammer dat ie niet vol voot het blauw gaat.
29-05-2015 15:48
Oow laat maar, dat was de top niet hahahaha.
29-05-2015 15:48
daan, top moet nog komen
29-05-2015 15:49
Sky ook nog met 5 man..
29-05-2015 15:49
Tja hier wordt ff Kruijswijk verward met Gesink. Weer lekker waardeloos verslag op Eurosport.
29-05-2015 15:50
Schakel naar Sporza over.
29-05-2015 15:51
Zo verschrikkelijk hard gaat Visconti niet. Hij lijkt het toch al flink zwaar te hebben....
29-05-2015 15:51
Ik hoop dat ze Kochetkov nog terugpakken, dan kan Kruijswijk vechten voor de overige punten.
29-05-2015 15:52
Movistar met 4 man vlak achter Kruijswijk, die gaan nog wel even druk zetten voor de overige punten.
29-05-2015 15:53
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 15:54
Kruijswijk ik het wiel bij Hesjedal.
29-05-2015 15:54
Voor iedereen die zit te zeuren op het commentaar... Sommige mensen moeten werken en het dus zonder beeld of geluid doen. Wij koesteren jullie waardevolle racecomments met plezier in de volg topic!
29-05-2015 15:54
Wat een verschrkkelijk saaie etappe zeg. Bah...
29-05-2015 15:55
Is Kruijswijk beter dan die van Movistar (kan zijn naam niet goed spellen), lijkt me moeilijk in schatten.
29-05-2015 15:55
Giro lijkt een beetje uit te gaan als een nacht kaars deze laatste week.
De eerste twee weken waren erg attractief, vind het deze week een stuk minder.
29-05-2015 15:56
Sorry om deze vraag nog een keer te stellen maar zou iemand nog een keer de live stream opties willen delen...
29-05-2015 15:56
Inxausti is veel explosiever. Kruiswijk in principe een betere klimmer.
29-05-2015 15:56
Reclamd op Eurosport dus over naar Sporza :p
29-05-2015 15:57
@Rondo Jij hebt gisteren niet gekeken zeker?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.