Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
29-05-2015 15:23
Mwah, ik hecht toch ook wel enige waarde aan resultaat. Maargoed, dit viel volgens mij wel qua energieverspilling.

Iets anders:

Ben ik de enige die zich afvraagt wanneer Chaves zijn grote belofte gaat inlossen? Ik had voor de Vuelta vorig jaar hele hoge verwachtingen van hem, zeker na zijn ritwinst in Zwitserland. Nu wist ik dat hij deze Giro sowieso niet voor een klassement ging, maar hij heeft zich eigenlijk nog nergens kunnen onderscheiden. In die Vuelta niet, nu ook niet. Zorgen maken? Hij is nog jong, maar wordt wel overvleugeld door de Yates-jes.
29-05-2015 15:24
Ik snap dat Eurosport reclameblokken heeft. Maar het zijn vaak een paar reclames en voor de rest minutenlange zelfbevlekking.
29-05-2015 15:24
@Javier

Begin daar zelf dan eens ff mee in plaats van z'n stomme reactie te plaatsen.

Ff iets anders: Hoelaat begint Sporza met de Giro ongeveer?
29-05-2015 15:25
Kruijswijk frisjes in Contador z'n wiel hoor!
29-05-2015 15:26
Na Belgie. Zitten in de laatste 4 kilometer, dan nog huldiging, denk zo rond tien voor 4.
29-05-2015 15:26
Peleton verliest terrein. Visconti trekt het blauwe laken naar zich toe!
29-05-2015 15:26
@LL

Ik denk dat Chaves een net niet renner wordt, of pas op latere leeftijd bij een andere ploeg ineens wel mee kan en dat het daarna klaar is. Zou me ook niets verbazen als Porte volgend jaar voor OGE gaat rijden.
29-05-2015 15:26
Vraagje, hoeveel straf heeft Astana voor het stayeren gekregen? [url=https://www.youtube.com/watch?v=OorRmKbFW20&feature=youtu.be&t=4448]Bewijs - YouTube[/url]
29-05-2015 15:27
@mollemarijden, kan niet! Hij heeft zijn complete tank al leeg gereden bij een onnozele krachtsinspanning.
29-05-2015 15:27
Als visconti in de kopgroep zit ben ik geneigd te zeggen dat het weer uit de verkeerde potjes komt....
29-05-2015 15:29
Ligt het aan mij of de ze rustig aan vandaag. Mag overigens ook wel een keer, maar wel jammer.
29-05-2015 15:31
Hoeveel punten scoort Visconti als hij als eerste bovenkomt op deze berg?
Hoeveel punten zijn er op de slotklim te verdelen?
29-05-2015 15:32
@LJ

Nee, ze rijden op het snelste schema!
29-05-2015 15:33
Ben ik de enige die denkt dat als Astana niet op kop gereden had ze niet meer 7 man in het peloton hadden gehad?
29-05-2015 15:35
@mollemarijden, dan petje af voor Visconti.
29-05-2015 15:35
@NLfiets, 35-18-12-9-6-4-2-1
29-05-2015 15:35
Wat een wind zeg. Jammer dat Astana niks durft.
29-05-2015 15:35
Astana kan niks meer vooruit. Alleen achteruit. Ze willen het tempo dus niet te hoog maken bij Astana denk ik. Als Amador slim is (en goed) laat hij het opblazen door z'n teamgenoten.
29-05-2015 15:35
Ik denk dat Landa volgend jaar wel voor Movistar zal rijden.
29-05-2015 15:38
Kruijswijk gaat niet veel verliezen op Visconti op deze berg
29-05-2015 15:39
Beetje Tour de France stijl vandaag. Gaaaap
29-05-2015 15:40
Astana rijdt natuurlijk niet zo hard om Aru aan boord te houden.
29-05-2015 15:40
Die arme visconti, de hele tijd met zijn kop in de wind
29-05-2015 15:43
Op die laatste berg valt er niks meer te winnen zowat. Iedereen laat zich in de maling nemen door Astana.
29-05-2015 15:44
Wat een ouwehoer, die Belg op Eurosport. Minuutje zwijgen is ook een sport..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.