Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
29-05-2015 16:07
Door dit domme gedoe verspil je het klassement en de bergtrui zo.
29-05-2015 16:07
Gewoon een goede poging.. Nu nog doorgaan in de afdaling!!
29-05-2015 16:07
Kruijswijk moet gewoon voor de bergtrui gaan.
29-05-2015 16:07
@RogerGarcia. Wat loop ik me toch aan je te ergeren man. Meteen is het weer een enorm domme renner en ploeg....
29-05-2015 16:07
Totaal geen zin om steeds de sprint aan te gaan met iemand die je er altijd oplegt.
29-05-2015 16:08
Ik vind het ook niet zo slim. Leg al je kracht in de slotklim vandaag en de Cimma Coppi morgen. Wellicht komt de bergtrui dan vanzelf.
29-05-2015 16:08
Die inspanning is ook niet gratis voor intxausti. Wellicht moet hij dat wel bekopen op de laatste klim?
29-05-2015 16:08
Rogergarcia ga ff procycling manager spelen ofzo.

Kruiswijk ging iets te vroeg volgende berg gaat hij er meer scoren
29-05-2015 16:08
Was denk ik de enige manier om als derde boven te kunnen komen. Wanneer hij het had laten afhangen van de laatste 300 meter was hij sowieso kansloos geweest.
29-05-2015 16:08
@rondo
Is het op je werk ook altijd feest?
29-05-2015 16:09
Ik vind vooral degenen vervelend die het vervelend vinden dat er gezegd wordt dat dit niet snugger is. Gewoon terechte kleine kritiek. Zoveel kracht kost het echt niet maar het is ronduit zinloos.
29-05-2015 16:09
Man man, wat maken jullie je druk zeg, hij ging niet voluit hoor, zeker niet toen hij zag dat die kontenkruiper het toch zou halen. We hebben nog de slotklim en de monsterklim van morgen, we zullen zien en zoniet, dan niet. Hij heeft in ieder geval een dijk van een Giro gereden!
29-05-2015 16:09
Haha, en gas blijven geven op het vlakke. Koersinzicht van een dennenappel.
29-05-2015 16:10
@RogerGarcia, omdat hij zo 'dom' is rijdt hij daar en jij niet..
29-05-2015 16:10
Hij gewoon 300m voor de finish naar voren moeten rijden, sprint die spanjaard eroverheen heeft het hetzelfde rendement als nu en geen krachten verspilt
29-05-2015 16:10
Gewoon Inxausti laten gaan en ff voorop rijden was genoeg geweest, onnodige drukmakerij die sprintjes.
29-05-2015 16:10
Iets te vroeg????
Kruiswijk weet dondersgoed dat hij niet vroeg genoeg kan gaan tegen Intxausti
29-05-2015 16:10
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 16:10
Iedereen is een beetje gefrustreerd lees ik. Kruijswijk heeft gewoon gedaan wat hij kon, even aanzetten en kijken of Intxausti inderdaad sneller is (zoals verwacht). Dan rustig doorrijden om de punten voor het peloton te pakken. Nu recupereren in de afdaling, zometeen in de slotklim nog wat punten pakken, en hopen op morgen.
29-05-2015 16:11
Roger overdrijft natuurlijk om te etteren, hap daar anders niet op heren.
29-05-2015 16:11
Goed bezig, toetsenbordhelden! Kruijswijk traint gewoon bij elke berg even zijn sprint, valt namelijk nog wat aan te werken.
29-05-2015 16:11
Goede poging, helaas is Benat gewoon explosiever. Kruijswijk lijkt ook iets minder sterk te zijn dan dinsdag.

Nu maar voor het klassement gaan, tegen het movistar blok gaat hij het toch niet redden.
29-05-2015 16:11
Nee, al dat gejeremieer hier, dat is zinvol. Kan je beter een stukkie fietsen.
29-05-2015 16:11
[i] Edit redactie: niet doen[/i]
29-05-2015 16:12
Ja skedel iets te vroeg.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.