Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
29-05-2015 15:01
Ik ga er nog steeds vanuit dat het 'peloton' eerder bij Kruiswijk is dan Kruiswijk bij de koplopers, maar mocht hij eerder bij de koplopers zijn, dan heeft hij aan Kiryenka en de Movi's wel hele goeie partners.
29-05-2015 15:02
Handgeklokt dacht ik zonet aan 35 seconden te komen tussen Kruijswijk en Astana.
29-05-2015 15:03
Wat een ongemakkelijke sfeer in die teambus zeg bij Tinkoff. En ik denk dat dat door Oleg komt ;)
29-05-2015 15:03
Ze gaan nu wel hard. Op hoeveel KM gaat er weer geklommen worden?
29-05-2015 15:03
Moter voor het peleton. Die kunnen zo lekker dalen...
29-05-2015 15:03
Laat je maar terug pakken. 15 seconde nu...
29-05-2015 15:07
Rare actie van Kruijswijk.. Hoop krachten verspild en helaas voor niks
29-05-2015 15:08
Astana laat hem bewust spartelen. Laatje nou inlopen...
29-05-2015 15:08
Beloofd een harde koers te worden als de Astana boys op de voorlaatste klim lekker door blijven trappen.
29-05-2015 15:09
Kost toch niet extra kracht om achter van der lijke te dalen dan in de astana-train? Ze hebben op het vlakke geen trap extra gedaan om vooruit te blijven.
29-05-2015 15:09
@Javier

Top dat je ff met het management van Kruijswijk hebt gebeld. Weten we ook weer dat hij er vandaag helemaal doorheen zakt..
29-05-2015 15:10
Ik kan iendelijk weer eens live kijken. Hup Kruissie!
29-05-2015 15:12
Steven heeft in de afdaling zijn hartslag kunnen laten zakken, dat kan zometeen van pas komen bij wat er nog komt.
29-05-2015 15:12
Je zult maar net zien dat die twee puntjes net beslissend kunnen zijn in het bergklassement.
29-05-2015 15:13
Hopen dat Astana zo hard doortrekt dat ze de kopgroep bijhalen en Intxausti gelost wordt..
29-05-2015 15:14
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 15:15
Was misschien al voorbij gekomen, maar als dat niet zo is:

[quote]We have been informed that Betancur was dropped from the break due to a mechanical failure.[/quote]
29-05-2015 15:15
@xistnc
Ben jij geabonneerd op het heartrate-monitoringsysteem van TLJ?
29-05-2015 15:16
@ KK

Hij kon natuurlijk nooit wegblijven hè, in die zin is het wel wat dommig. Beetje zonde van die energie, hoewel ik denk dat het wel mee valt.
29-05-2015 15:17
@Jespervg

Ik zeg niks over dat hij erdoorheen zal zakken.

Als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan ook alsjeblieft niks. Is wel zo makkelijk voor het overzicht.
29-05-2015 15:17
@klootje kriekeljon
Zo werkt het wel een beetje in deze sport maar ik vind het prachtig hoe Kruijswijk deze Giro rijdt. Ik vind dit de leukste prestatie van een Nederlandse klassemenstrenner sinds Gesink die geweldige Vuelta reed.
29-05-2015 15:19
Movistar wil dus die bergtrui. Denk alleen niet dat Visconti hem pakt
29-05-2015 15:19
Liever een domme aanvaller dan een laffe wieltjesplakker.
29-05-2015 15:20
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 15:21
Hee er hangt nog een Jumbo achteraan het peloton ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.