Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
1 9 10 11 12 13 22
29-05-2015 14:51
Toch al 45s op het peloton?
29-05-2015 14:51
Over 10 km oorlog tussen de klassementsmannen?
29-05-2015 14:51
@RogerGarcia
Mag het een onsje minder, zenuwpees?
29-05-2015 14:51
@onie

Dat klopt en hij nog hulp van Nick van der Lijke!
29-05-2015 14:51
Lachwekkend weer dat gedoe over zendtijd.

Toch wel behoorlijk egoistisch om te denken dat "jouw" sport meer zendtijd verdiend dan een andere. Dit terwijl we onderhand 12 maanden per jaar koers op tv hebben.
29-05-2015 14:52
Van de Lijke knecht nu voor Kruijswijk
29-05-2015 14:52
Leuk toch, pakt 2 bergpunten, valt aan en heeft een driekwart minuut op het peloton. Precies zoals moest volgens de algemene opinie hier.
29-05-2015 14:52
Roger is gewoon zenuwachtig en wat ongeduldig, ben ik ook wel een beetje. Sport = emotie en dan geldt de ratio pas na ca. 18:00 uur weer :)
29-05-2015 14:53
Gewoon een prachtige aanval! Zo win je koersen en goodwill. Je gaat misschien op je bek, maar dit zijn tekenen van een kampioen! Hup Steven!
29-05-2015 14:53
Bijna 1 minuut voorsprong voor Kruijswijk. Vervolgens lekker eigen tempo en dan loopt die nog steeds uit op de klim, want dan is het iedereen voor zichzelf eigenlijk!
29-05-2015 14:54
Hopelijk heeft het drietal de durf en de power om goed door te knallen.
29-05-2015 14:54
Wat een gezeur, is toch mooi wat vd Lijke nu voor Steven doet? Toch al 50 seconden, hebben of niet hebben.
29-05-2015 14:54
Steven doet vandaag een Floyd Landisje en pakt het roze.
29-05-2015 14:54
Echt sommige hier

Dit is toch niet perse dom. Hij sprinte gewoon voor die berg punten.
Nu lekker afdalen, ploeg genootje bij je die het werk doet en dan straks op eigen snelheid aan de klim beginnen en mocht dan de oorlog losbarsten rustig je treintje weer aanhaken en op naar de volgende top
29-05-2015 14:54
Verdomme 1 minuut live bij Eurosport en we hebben weer reclame xD
29-05-2015 14:54
Kruissie is zijn bergtrui kwijt
29-05-2015 14:54
Wel grappig dat zoveel mensen het onverstandig vinden van kruijswijk dat hij hier een paar schamele puntjes raapt. Diezelfde geluiden waren er een ruime week geleden ook. Maar die twee puntjes die hij toen heeft gehaald hebben hem nu al wel een paar dagen de blauwe trui opgeleverd.
29-05-2015 14:55
De Italiaan spreekt Van der Laaijke heel netjes uit
29-05-2015 14:56
@Bulcke, idd, je zal een punt tekort komen in Milaan. Bovendien combineert hij nu het beste van alles. Nog in de race voor de bergtrui, hij doet een aanval op de posities in het klassement voor hem en hij kan de rit ook nog winnen. Hoezo kiezen? ;)
29-05-2015 14:57
Overigens, heerlijk om de sporza livestream te kijken zonder commentaar, maar met de geluiden van de koers (helikopter, motoren, zoevende wielen). zouden ze standaard moeten aanbieden.
29-05-2015 14:57
Wellicht is deze aanval toch slim. VD Lijke kan nu al het werk verrichten in de afdeling en Kruijswijk heeft straks een minuutje voorsprong op eigen tempo en kan zo jagen op de koplopers die wellicht wel willen meewerken. Maar zien wie erbij komt van achteruit.
29-05-2015 14:57
Haha ongelooflijk dat mensen Kruijswijk nu dom vinden. Die man is toch heerlijk aan het koersen!
29-05-2015 14:57
@Roger, niet zo vloeken en tieren man.

Ben benieuwd waar Kruiswijk eindigt!
29-05-2015 14:58
Als Contador gaat kan Kruijs sws niet volgen hebben we gezien, maar als Contador van achteruit komt en al wat energie heeft gegeven in zijn aanval dan kan Kruijs t wel. Natuurlijk heeft Kruijs ook aangevallen, maar hij rijdt nu rustig naar beneden toe en kan eigen tempo omhoog gaan en ziet dan vanzelf wie de sterkste zijn en bij hem komen aansluiten. Vraag is alleen of hij vooruit blijft tot aan de volgende klim.
29-05-2015 14:59
De Astana-trein lijkt terug te komen bij Steven, maar we hebben gisteren gezien dat die tijdverschillen in de afdaling niet zo zuiver zijn.
1 9 10 11 12 13 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.