Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 29 mei 2015 om 10:15 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het wordt vandaag (opnieuw) een belangrijke dag voor de klassementsrenners in de Ronde van Italië. Het peloton krijgt drie bergen van eerste categorie voor de kiezen. Wie beschikt vandaag over de beste klimmersbenen?

Tussen Gravellona Toce en Cervinia moeten de renners maar liefst 236 kilometer afleggen. Daarom vertrekken ze al vroeg: het startschot zal om 10:30 klinken. De eerste 150 kilometer zijn relatief vlak, maar daarna doemen de beklimmingen op. De aankomststreep ligt getrokken op de slotklim naar wintersportoord Cervinia. Naar verwachting zal de eerste renner rond vijf uur de top bereiken.

Sporza zendt eerst de Ronde van België uit en begint daarna – rond vier uur – met de Giro d’Italia. Eurosport start de rechtstreekse uitzending om 14:34. Bespreek hier het verloop van de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NUsport)
Liveticker (Cyclingnews)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
526 Reacties
1 8 9 10 11 12 22
29-05-2015 14:44
Eurosport : Home of Cycling. Daar adverteren ze meer. Nee liever een hele set van een tenniswedstrijd uitzenden, die ook op Canvas en NPO1 te zien is.
29-05-2015 14:45
Niks voor de punten. Kruijswijk is eraan begonnen! :D

Bij Van der Lijke nu, precies op de top. Inxausti pakt daar de resterende puntjes.
29-05-2015 14:45
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 14:45
Voor het klassement lijkt me dit niet verstandig
29-05-2015 14:45
ik snap dit niet helemaal...
29-05-2015 14:46
intxausti eerder over de top, de motor leek een beetje in de weg te zitten..
29-05-2015 14:46
Harstikke domme aanval!
29-05-2015 14:46
Je gaat toch bijna denken dat de Rai het erom doet.
29-05-2015 14:46
Als het geen aanval is, dan is het sowieso goed om vooraan het peloton te dalen. Dat hebben we afgelopen week gezien.
29-05-2015 14:46
Kruijswijk verliest het van Inx denk ik, ze schakelen net om naar andere camera
29-05-2015 14:46
domme krachten verspilling
29-05-2015 14:47
25m voor de top even wegzappen, wat een regie!!
29-05-2015 14:47
Pfff dat was echt zonde van z´n kracht voor die paar puntjes.
29-05-2015 14:47
Je gaat niet sterker zijn dan een ontketend Astana.
29-05-2015 14:47
Dom, dom, wie bepaalt dat?
29-05-2015 14:47
Hij probeerde gewoon de punten te pakken op de berg. Helaas net eruit gesprint door Intxausti. Als je dan toch met voorsprong boven bent, is samen afdalen ook prima. Makkelijker dan in het peloton. Even rustig eten beneden en met de grote mee omhoog.

4 man uit de kopgroep, 1 achtervolger en vervolgens intxausti en kruijswijk boven. Hoeveel punten krijgt ie dan nog?
29-05-2015 14:48
Werd afgelopen weekend ook niet gezegd dat het dom was om te sprinten voor de punten? En vervolgens brak het peloton in de afdaling...
29-05-2015 14:48
Nog maar 65 km dus er wordt heel hard gereden!
29-05-2015 14:48
Waarschijnlijk gewoon weer om vooraan de afdaling in te gaan en derhalve niet verrast te worden door narigheid (breuken etc) onderweg naar beneden
29-05-2015 14:48
Dit bericht is verwijderd
29-05-2015 14:48
Nu nog voorbeschouwen man man man
29-05-2015 14:49
Virtueel:
Intxausti - 95
Kruijswijk - 94
Visconti - 90
29-05-2015 14:49
Aan de hand van de comments hier de etappe volgen is zeker zo spannend als een live uitzending
29-05-2015 14:49
ik geloof resp 4 en 2 punten, ach er komen nog 2 klimmen vandaag
29-05-2015 14:49
Visconti nu op 90 punten, Kruijsie op 94 en Intxausti op 95
1 8 9 10 11 12 22

Om te reageren moet je ingelogd zijn.