Giro 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 17 mei 2015 om 11:00 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negende etappe

Vlak voor de eerste rustdag in de Giro d’Italia moeten de renners nog even stevig aan de bak. De negende etappe van Benevento naar San Giorgio del Sannio is maar liefst 215 kilometer lang. Bovendien moeten er twee cols van de tweede en een van de eerste categorie worden beklommen.

Het peloton trekt zich om kwart over elf in gang. Aankomst wordt verwacht tussen 16.53 en 17.37 uur. Sporza doet verslag vanaf half 3. Eurosport haakt een halfuurtje later aan.

De etappe lijkt een uitgelezen kans voor avonturiers of voor klassementsrenners die een teleurstellende eerste week achter de rug hebben en daarom ruimte kunnen krijgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_altLinks:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
17-05-2015 13:49
Ik neem aan dat ze bij Cannondale-Garmin de kaart Slagter spelen en niet Hesjdal. Gezien de beklimming vlak voor de finish.
17-05-2015 13:50
Geschke pakt het max punten op de Col de Terminio voor Betancur en Tiralongo - het pel volgt 5'53"
17-05-2015 13:51
Kruiswijk niet bij eerste drie op de col van 2e cat.
17-05-2015 13:53
@Verweggistan
Cheng Ji heeft al teveel een plaats en functie verworven in dat peloton. We moeten echt op zoek naar een type Ishibashi of Carretero ;)
17-05-2015 13:53
@Henk
Met de huidige vorm van Slagter zal ik altijd voor Hesjedal gaan.
17-05-2015 13:55
Laat Kruiswijk de bergtrui hier bewust lopen? Opmerkelijk maar goed, mocht hij de etappe winnen dan is het hem vergeven. Misschien heeft hij geleerd van gisteren en spaart hij zoveel mogelijk energie.
17-05-2015 13:55
Lijkt me dat Kruijswijk niet voor de punten gaat dan... :( Of hij is gewoon niet goed genoeg.
17-05-2015 13:55
Hmm onverwachte keuze van kruiswijk, maar wellicht niet onverstandig in de strijd om de etappe
17-05-2015 13:56
Kruiswijk waarom niet???!!!
17-05-2015 13:56
Ik zou als Kruiswijk juist voor de bergtrui gaan. Voor de ritzege heeft hij te weinig explosiviteit. Zonde zeg.
17-05-2015 13:59
@purito helemaal mee eens op het eind komt hij bij dit soort klimmetjes te kort tegen de paar explosieve mannetjes in de kopgroep, maar misschien is het van gewoon niet beter kunnen!
17-05-2015 13:59
Denk dat Kruijswijk niet bij macht was na zn inspanning van gister. Zou me ook niks verbazen als ie is gelost al.
17-05-2015 14:02
4 puntjes voor Kruijswijk
17-05-2015 14:02
Ik denk dat de vluchters het niet gaan redden anders zie ik Moinard als gevaarlijkste klant.

Slager valt erg tegen vind ik.
17-05-2015 14:03
Daarentegen juist opvallend dat Geschke wel voor de bergpunten gaat. Als Geschke gewoon krachten spaart en niet te gek doet dan zal hij één van de snelsten zijn in de kopgroep.
17-05-2015 14:04
Staat Kruissi op 19. Dat wordt niks vandaag met die bergtrui, jammer. Maar wel logisch; echte wonderen zijn zeer schaars in de wielersport.
17-05-2015 14:06
Kruijswijk toont wel karakter. Prachtig hoe hij niet bij de pakken blijft zitten en nieuwe doelen heeft gesteld.
17-05-2015 14:06
@Purito, dat gebrek aan explosiviteit kan ook de oorzaak zijn dat hij als 4e boven is. In een sprint met die mannen zou het niet raar zijn dat hij als vierde eindigt, dus het hoeft niet te betekenen dat hij er niet voor gaat.
17-05-2015 14:07
Kruiswijk zal het wel geprobeerd hebben, maar Geschke, Betancurt & Tiralongo zijn alle 3 explosiever/sneller dan hem.
17-05-2015 14:08
misschien heeft kruijswijk wel zijn krachten gespaard hier, om straks op de volgende col (1e categorie) wel de volle buit te pakken.
17-05-2015 14:11
@Spaakje
Nee, uiteraard. Ik wist niet dat ze er in de kopgroep vol voor gingen. Dan is het wel verklaarbaar natuurlijk.
17-05-2015 14:13
Paulinho in de tegenaanval, Tinkoff houdt de benen stil in het peloton.
17-05-2015 14:13
De chasse patat prijs is dan bij deze ook weer vergeven.
17-05-2015 14:14
Negen bergen van 1ste categorie: 32 – 20 – 14 – 10 – 7 – 4 – 2 – 1
Acht cols van 2de categorie: 14 – 9 – 6 – 4 – 2 – 1

Hij wordt 4e van 12 man...
Op die 1e categorie col moet hij als 2e boven komen voor het Azzurro
17-05-2015 14:15
Paulinho in de afdaling voorop gekomen (kan nog 'per ongeluk' zijn), en nu 1 minuut voor? Vreemde move.
@Natrix: Dank voor het lijstje. Als Geschke weer eerste is, pakt die de trui. En Betancur had al 6 punten, die maakt ook nog kans

Om te reageren moet je ingelogd zijn.