Giro 2015: Volg hier de negende etappe
zondag 17 mei 2015 om 11:00 Volg in Google

Giro 2015: Volg hier de negende etappe

Vlak voor de eerste rustdag in de Giro d’Italia moeten de renners nog even stevig aan de bak. De negende etappe van Benevento naar San Giorgio del Sannio is maar liefst 215 kilometer lang. Bovendien moeten er twee cols van de tweede en een van de eerste categorie worden beklommen.

Het peloton trekt zich om kwart over elf in gang. Aankomst wordt verwacht tussen 16.53 en 17.37 uur. Sporza doet verslag vanaf half 3. Eurosport haakt een halfuurtje later aan.

De etappe lijkt een uitgelezen kans voor avonturiers of voor klassementsrenners die een teleurstellende eerste week achter de rug hebben en daarom ruimte kunnen krijgen. Bespreek hier het verloop van de etappe.

T15_MadonnaDC_2_altLinks:
Voorbeschouwing
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Sporza)
Liveticker (NuSport)
Liveticker (Organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
289 Reacties
17-05-2015 12:31
Cabeza de carrera: Betancur, Tiralongo, Colbrelli, Moinard, Elissonde, Herrada, Hesjedal, Slagter, Geschke, Belkov, Kruijswijk #Giro

Sterke groep!
17-05-2015 12:32
kruissie weer in de kopgroep!
17-05-2015 12:33
bijna 2 minuten voorsprong
17-05-2015 12:34
Haha wat een topper, hopelijk doen de benen het een beetje en kan hij wat bergpunten sprokkelen. Die puntenverdeling is ook nogal krom. Inxausti heeft gisteren 35 punten verdiend met de aankomst boven en nog 4 punten onderweg geraapt.
17-05-2015 12:36
Ook leuk dat Betancur weer de goesting heeft gevonden
17-05-2015 12:36
Oke. Kruijswijk voor de bergtrui en Slagter voor de overwinning. Lijkt me een goede verdeling.
17-05-2015 12:37
Tja, dan zal Herrada wel winnen xD
17-05-2015 12:37
Kruiswijk voor de bollen!
17-05-2015 12:39
Kruiswijk voor de bergtrui vandaag.
17-05-2015 12:40
Wanneer zal de laatse keer zijn dat een nederlander een bergtrui zou winnen in een grote ronde?
17-05-2015 12:40
De kans dat Kruijswijk vandaag vijf à tien minuten terugpakt lijkt mij wel reëel!
17-05-2015 12:41
Bollentrui, is dat echt wat waard? Beetje meesprokkelen, ok, maar ik zou daar toch geen krachten aan verslinden
17-05-2015 12:42
Kruijswijk mag wel wat minder werk doen in de vlucht dan gisteren.
Tiralongo mee als vooruitgeschoven bruggenhoofd ?
Ik verwacht toch vandaag weer een helse aanval van de Astana-ploeg.
17-05-2015 12:42
3:40 voorsprong alweer, gaat lekker
17-05-2015 12:43
@The Eraser. Absoluut niet. Moinard staat op 4:45...... Het zou met deze kopgroep een uitzonderlijke prestatie zijn als hij wint. Er zitten nogal wat sterke mannen bij. Hesjedal heeft bewezen dat hij dit ontsnappingswerk goed beheerst en onderschat ook Herrada niet.

Kortom: tijdswinst is niet belangrijk, het gaat om de etappe.
17-05-2015 12:44
Tiralongo mee dus Astana heeft andere plannen dan gisteren
17-05-2015 12:45
@The Eraser. Dat zou mooi zijn, maar dan wordt Moinard een mooie tussenpaus. Ik denk dat er ook een helse Astana aanval komt op die klim van 1e categorie. Dus grote voorsprong aan de meet zal het niet worden voor de kopgroep ben ik bang.
17-05-2015 12:46
De vluchters
19. MOINARD Amaël +4:45
22. HESJEDAL Ryder +6:49
25. KRUIJSWIJK Steven +11:21
28. TIRALONGO Paolo +12:53
36. BETANCUR Carlos +21:21
44. ELISSONDE Kenny +31:31
65. HERRADA Jesús +41:48
77. SLAGTER Tom-Jelte +49:48
84. COLBRELLI Sonny +57:33
99. GESCHKE Simon +1:13:56
152. BELKOV Maxim +1:33:01
17-05-2015 12:48
Ze gaan met name Hesjedal echt niet te veel tijd geven hoor, daar trappen ze mooi niet in.
17-05-2015 12:48
Zonde dat Moinard mee zit, gaat het niet worden denk ik... of Contador moet heel graag van de trui af willen. Ook zal Lampre wel op kop gaan rijden!?
17-05-2015 12:48
Ishibashi byebye
17-05-2015 12:49
Aaaight alsnog Slagter en Hesjedahl erbij, let's get it on
17-05-2015 12:50
Heerlijk begin weer van de etappe, helaas nog niet live, maar een gebrekkige liveticker heeft ook zijn charme.
17-05-2015 12:50
Ons team presteert heel sterk. Ik had gisteren graag het roze veroverd.
FABIO ARU HEEFT MET TIRALONGO EEN PION IN DE VLUCHT

Belooft wat voor vandaag!?
17-05-2015 12:51
Hesjedal blijft een fantastische renner, ik hoop op de winst voor hem vandaag.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.